חדשות בארץ

מזכיר ההגנה סותר את טראמפ: לא השתקף איום על שגרירויות אמריקניות

אספר טען כי הנשיא אמר את "מה שהוא האמין בו", אך "הוא לא הציג ראיות" לכך. עם זאת, הוא הוסיף כי "הציפייה" שלו הייתה שאיראן מתכוונת לפגוע בנציגויות אמריקניות ברחבי העולם, משום ש"השגרירות היא התצוגה הבולטת ביותר של נוכחות אמריקאית במדינה"

אספר (צילום: שאטרסטוק)אספר (צילום: שאטרסטוק)
אא

מזכיר ההגנה של ארצות הברית, מארק אספר, התייחס היום (ראשון) להצהרתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי ההחלטה לסיכול מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני, נבעה ממידע מודיעיני לפיו טהראן התכוונה לפגוע בארבע שגרירויות ארה"ב בעולם. לפי אספר, שאמר את הדברים בריאיון לרשת CBS, הנשיא אמר את "מה שהוא האמין בו", אך "הוא לא הציג ראיות" לכך. עם זאת, הוא הוסיף כי "הציפייה" שלו הייתה שאיראן מתכוונת לפגוע בנציגויות אמריקניות ברחבי העולם, משום ש"השגרירות היא התצוגה הבולטת ביותר של נוכחות אמריקאית במדינה".

בסוף השבוע התראיין טראמפ לרשת פוקס ניוז וטען כי הוראתו על חיסולו של סולימאני בעיראק הגיעה בשל תכנון של מפקד כוח קודס לפגע בשגרירויות אמריקניות. "היעד ככל הנראה הייתה השגרירות בבגדד, אני יכול לחשוף שהיו ארבע שגרירויות סך הכול", סיפר טראמפ. ביום חמישי טען כי איראן "תכננה לפוצץ" את השגרירות בבגדאד, אליה פרצו אזרחים ותומכי המיליציות השיעיות הפרו-איראניות בתחילת השבוע.

בד בבד, ביום שישי דווח בוושינגטון פוסט כי ביום שבו חיסלה ארה"ב את מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני, בעיראק, ניסו כוחותיה להרוג בכיר איראני נוסף בתימן – ונכשלו. לפי הדיווח, הנסמך על גורמים אמריקנים רשמיים, הבכיר הוא עבדול רזה שחלאי – איש כספים ומפקד בכיר של כוח קודס במשמרות המהפכה של איראן. לא דווח מה היו הסיבות לכישלון.

טראמפטראמפ

במקביל, באותו היום הודיע מזכיר האוצר של ארצות הברית, סטיב מנוצ'ין, על הטלת עיצומים כלכליים נוספים על טהראן. בהצהרה משותפת יחד עם מזכיר המדינה מייק פומפאו נמסר כי הסנקציות יוטלו בין השאר על בכירים בממשל בטהראן, ביניהם שמונה בכירים שהוגדרו ככאלה שהיו מעורבים בתקיפת הכוחות האמריקניים בעיראק השבוע, בעקבות חיסולו של מפקד משמרות המהפכה. עיצומים חדשים יוטלו על ענפי התעשייה, הטקסטיל, הכרייה, הבנייה, הפלדה, הברזל וענפים נוספים בכלכלה האיראנית.

הלילה דווח בסוכנות הידיעות האיראנית כי שגריר בריטניה באיראן, רוברט מקייר, נעצר אתמול למשך כמה שעות בטענה שליבה את ההפגנות נגד המשטר בטהראן. לפי סוכנות הידיעות תסנים, היום הוא יזומן למשרד החוץ האיראני.

שר החוץ של בריטניה, דומיניק ראב, אמר אמש כי מעצרו של השגריר באיראן הינו הפרה בוטה של החוק הבינלאומי. "הממשלה האיראנית נמצאת בפרשת דרכים", אמר ראב. "היא יכולה להמשיך לצעוד לעבר מעמד של מנודה, עם כל הבידוד הפוליטי והכלכלי שכרוך בכך, או לנקוט צעדים להפגת המתחים ולסלול נתיב דיפלומטי".

תגיות:מארק אספרדונלד טראמפעיראק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה