חדשות בארץ

ארדן: מקפיא את הליך המינוי למפכ"ל ונציב השב"ס – עד לאחר הבחירות

בשל "הערמת קשיים משפטיים וסירוב ועדת גולדברג לבדוק כמה מועמדים", השר לביטחון הפנים הודיע על הקפאת ההליך למינוי מפכ"ל המשטרה ונציב שירות בתי הסוהר עד לאחר הבחירות. בהודעתו הוסבר כי ההחלטה נובעת בשל הערכה כי לבג"ץ יוגשו כמה עתירות כנגד הליך המינוי בשל היותו בתקופת בחירות, בצעד שעשוי להאריך באופן משמעותי את מינויי הקבע לשתי משרות אלה

ארדן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ארדן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, הודיע הערב (ראשון) כי החליט להקפיא את הליך מינוי מפכ"ל המשטרה ונציב שירות בתי הסוהר עד לאחר הבחירות, זאת, בשל "הערמת קשיים משפטיים וסירוב ועדת גולדברג לבדוק כמה מועמדים". ארדן עדכן בהחלטתו את מ"מ המפכ"ל, ניצב מוטי כהן, ואת מ"מ נציב בתי הסוהר, גונדר אשר וקנין. השר הבהיר לשניים כי חרף הקפאת המינויים, נתונות להם כממלאי מקום, בהתאם לחוק, הסמכויות הנדרשות והגיבוי להמשיך ולבצע כל תיקון וכל שינוי נדרש בשני  גופים אלה, לרבות ביצוע סבבי מינויים פנימיים.

בחודש שעבר ביקש ארדן מהוועדה המייעצת למינוי בכירים לחרוג ממנהגה ולבחון את כל המועמדים לתפקיד מפכ"ל המשטרה ונציב שירות בתי הסוהר. זאת, בניגוד להוראות החוק, לפיהן השר הממונה רשאי להעביר לידי הוועדה שם של מועמד אחד בלבד. במכתב שהעביר לידי יו"ר הוועדה, השופט בדימוס אליעזר גולדברג, הוסבר כי בשל המצב הפוליטי הסבוך שמונע מזה למעלה משנה את מינוי הקבע לשני התפקידים, יש לקיים הליך שיבטיח "בוודאות מלאה" שבסופו יאושר איוש הקבע לממונים על הארגונים בידי הממשלה.

בהחלטתו היום ציין השר כי למרות שבחן לעומק את האפשרות לקדם מינויי קבע לתפקיד המפכ"ל ונציב בתי הסוהר, שבמסגרתה קיים פגישות מקצועיות עם המועמדים לשני התפקידים, "בשבועות האחרונים נוצרה אי-ודאות משפטית באשר ליכולת לקדם ולהשלים את אישור המינויים בממשלה לפני יום הבחירות".

ארדן וניצב מוטי כהן (צילום: פלאש 90)ארדן וניצב מוטי כהן (צילום: פלאש 90)

ארדן הוסיף כי החלטתה של ועדת גולדברג לדחות את בקשתו לבדוק כמה מועמדים במקביל, "גורמת לחוסר ודאות כיוון שרף 'טוהר המידות' של הוועדה אינו מוגדר ואין לו קריטריונים". לטענתו, "בעבר בדקה ועדת המינויים לבקשת שר הביטחון ושר האוצר מספר מועמדים לאותו תפקיד במקביל, אולם הוועדה בהרכבה הנוכחי סירבה".

חשש נוסף שהביא את ארדן, לדבריו, להחלטה על הקפאת ההליך נעוצה בהערכה כי לבג"ץ יוגשו כמה עתירות כנגד הליך המינוי בשל היותו בתקופת בחירות, בצעד שעשוי להאריך באופן משמעותי את מינויי הקבע לשתי משרות אלה. "כבר בשלב זה נשלחו לוועדת גולדברג התנגדויות מטעם קצינים לשעבר במשטרה", נכתב. "עקב מדיניות הוועדה, לאפשר למתנגדים מהציבור להופיע בפניה גם אם מדובר בטענות שנבדקו בעבר, ברור שההליך יארך פרק זמן שיגרור את הליכי המינוי עד סמוך ליום הבחירות ואולי אף לאחריו".

תגיות:גלעד ארדןמפכ"ל המשטרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה