חדשות בארץ

סופי: כחלון פורש מהפוליטיקה; הודיע לליכוד כי לא יתמודד לכנסת הבאה

אחרי 17 שנים בחיים הפוליטיים, יו"ר כולנו הודיע בימים האחרונים להנהלת סיעת הליכוד על הסרת מועמדותו לכנסת ה-23 מטעם הרשימה, בה כיהן כחבר בחצי השנה האחרונה. הודעתו זו באה על רקע דיווחים כי האחרון החליט לפרוש מהחיים הפוליטיים. נתניהו ניסה להניא אותו מהמהלך, אולם כחלון עמד על כך שזו החלטה סופית, וההערכה היא כי כבר מחר הוא יודיע על כך באופן פומבי

נתניהו וכחלון (צילום: פלאש 90)נתניהו וכחלון (צילום: פלאש 90)
אא

בתום 5 שנים בהן כיהן כשר האוצר ויו"ר כולנו, ח"כ משה כחלון הודיע בימים האחרונים להנהלת סיעת הליכוד על הסרת מועמדותו לכנסת ה-23 מטעם הרשימה, בה כיהן כחבר בחצי השנה האחרונה. הודעתו זו באה על רקע דיווחים כי האחרון החליט לפרוש מהחיים הפוליטיים, אחרי 17 שנים הכוללות שנתיים של פסק זמן.

ביולי הודיע כחלון, אז יו"ר כולנו, על התפקדותו למפלגת הליכוד, בה החל את דרכו הפוליטית. נוסף אליו, גם חברת הכנסת לשעבר טלי פלוסקוב ושר הכלכלה אלי כהן עזבו את כולנו לאחר שזו נבלעה בתוך רשימת הליכוד. התפקדותו של כחלון לליכוד ונטישת מפלגתו, באים בניגוד חד לדברים שאמר ערב החתימה על ההסכם להתמודדותו ברשימת הליכוד-כולנו, כי "מפלגת כולנו עצמאית ותמשיך להיות עצמאית. נא לא לשים לב לכותרות המוזמנות. כולנו תמשיך לכהן ולשרת את הציבור כמפלגה עצמאית. הגענו להיות שותפים ולא שכירים". כחלון אף הוסיף כי "מפלגת כולנו תמשיך להיות מפלגה חברתית, ימנית, לאומית וממלכתית ותשמור על הערכים שלשמם קמנו".

מפגן תמיכה בכחלון, אתמול, לאור הדיווחים על פרישתו מפגן תמיכה בכחלון, אתמול, לאור הדיווחים על פרישתו

לעומת זאת, באירוע של הליכוד שבועיים קודם לכן לציון 13 שנות בנימין נתניהו בראשות הממשלה, הצהיר כחלון כי השיבה שלו לליכוד היא לא מיזוג אלא "חזרה הביתה': "בלילה של הבחירות ראש הממשלה שאל מתי אתה חוזר הביתה? אמרתי לו עכשיו. זה הבית שלי זה הבית של כולנו של הפריפריות, של מרכז הארץ, של העשירים ושל העניים. הליכוד הוא בית אחד גדול ואני חלק מהבית הזו ואנשי כולנו חלק מהבית הזה, גם ראשי הערים שלנו. ואפילו את גלנט הבאתי לך. כולם פה כאיש אחד יד אחד לניצחון הליכוד בענק".

ניצנים להחלטתו לפרוש ניתן היה לראות מאז סבב הבחירות הראשון באפריל אשתקד, אז החל בדילול נוכחותו באירועים פוליטיים, זאת, במקביל לפעילותו הרבה כשר האוצר. לפי הפרסומים, מיקומו המשוריין כמספר 5 ברשימת הליכוד אמור היה להיוותר על כנו, אך לאחר שיחה שקיים עם נתניהו, בה הסביר את תחושת המיצוי שלו מהחיים הפוליטיים, קיבל כחלון את ההחלטה לפרוש. נתניהו, מצדו, ניסה להניא אותו ממהלך זה, אולם כחלון עמד על כך שזו החלטה סופית, וההערכה היא כי כבר מחר הוא יודיע על כך באופן פומבי.

תגיות:משה כחלוןהליכוד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה