חדשות בארץ

בליכוד עתרו לביהמ"ש נגד פרסום חוו"ד של היועמ"ש לכנסת: הוציאו צו ארעי

בליכוד דרשו מבית המשפט להוציא צו ארעי נגד פרסום חוות דעתו של היועת המשפטי לכנסת שצפויה לתמוך בהקמת ועדת הכנסת שתדון בחסינותו של נתניהו. קודם לכן הודיע ינון כי חרף העובדה כי העותרים לא דרשו צו ביניים נגד פרסום חוות הדעת, "הרי שלמען הזהירות הוא מעדכן מראש את בית המשפט כי בכוונתו לפרסם את חוות דעתו בשעה 16:00"

ינון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ינון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בית המשפט העליון דחה היום (ראשון) את עתירת מפלגת הליכוד בבקשה למתן צו ארעי נגד החלטת היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד איל ינון, לפרסם בשעה זו את חוות דעתו התומכת בהקמת ועדת הכנסת שתדון בבקשת החסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו. קודם לכן הורה בג"ץ לינון להשיב עד ליום רביעי לעתירה שהוגשה הבוקר בידי המפלגה וח"כ מיקי זוהר בטענה כי הוא מצוי "בניגוד ענייניים חמור". בשל כך הודיע ינון כי חרף העובדה כי העותרים לא דרשו צו ביניים נגד פרסום חוות הדעת, "הרי שלמען הזהירות הוא מעדכן מראש את בית המשפט כי בכוונתו לפרסם את חוות דעתו בשעה 16:00". בעתירה הבהולה נטען כי "חוסר האיפוק מגדיל את החשש לניגוד עניינים, ופוגע קשות באמון הציבור בכנסת ובהליכים המעין שיפוטיים המתקיימים בה".

בעקבות העתירה הבוקר, בנוסף אליו, גם נתניהו והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט יתבקשו להשיב לעתירה עד ליום רביעי. במסגרת העתירה של הליכוד נטען כי בשל תפקידה של זוגתו של היועמ"ש לכנסת, עו"ד עמית מררי, בחלקה בגיבוש כתבי האישום נגד ראש הממשלה מתוקף תפקידה כמשנה ליועץ המשפטי לממשלה, הרי שינון מצוי בניגוד עניינים.

בעתירה הוצג הסכם ניגוד העניינים עליו חתמה מררי, בו התחייבה כי בן זוגה "לא יהיה מעורב בטיפול בעניינים המצויים בטיפולה", זאת, לצד התחייבות דומה של ינון. "ייתכן שיד אחת מחליטה על הגשת כתב אישום, ובמקביל היד השנייה מאשרת את הקמת וועדת הכנסת ולמעשה מנסה לסכל את בקשת החסינות שדנה, בין השאר, בדרך קבלת ההחלטה על הגשת אותו כתב אישום?", תהו העותרים, והוסיפו: "הייתכן שיד אחת תתחייב שינון ימנע מכל דיון שנמצא בטיפול בת זוגו והיד השניה תטפל בעניין מרכזי – דיון בבקשת החסינות שהיועץ המשפטי לממשלה מהווה צד ישיר ונדרש בו?"

אדלשטייןאדלשטיין

עוד טענו בליכוד כי מטרת קידום הדיון היא "לגרום לכך שמערכת הבחירות לכנסת ה–23 תתמקד בנושא בקשת החסינות של נתניהו". לדבריהם, "אין חולק, כי הניסיון להקים וועדת כנסת, בעיצומה של פגרת הבחירות, נועד בעיקרו של דבר כדי למנוע את חסינותו של נתניהו".

העותרים ביקשו מבית המשפט לדון באופן "הדחוף ביותר" ולהוציא צו על תנאי לביטול חוות דעתו של היועץ המשפטי לכנסת. "האם מישהו באמת מאמין שאם בת זוגו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הייתה נמנית על צוות ההגנה של ראש הממשלה היה מתאפשר לו לעסוק במישרין או בעקיפין בנין כלשהו הנוגע לראש הממשלה?", נכתב בעתירה.

לפי דיווח בסוף השבוע בחדשות 12, בחוות הדעת ייקבע כי ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אין סמכות למנוע את הקמתה של ועדת הכנסת, ואילו יו"ר הכנסת, מצדו, צפוי לאמץ את עמדת ינון, אם כי ההערכה היא שהוא יביע הסתייגות מסוימת מכך.

תגיות:הליכודחסינותאיל ינון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה