חדשות בארץ

יוצאת ברית המועצות מעידה: "הראשון לציון - צדק! יש שנאה לדתיים, שינקו עוד מרוסיה"

"הרב העלה כאן בעיה אמיתית, ואסור לנו לטמון את הראש בחול": יוצאת ברית המועצות תומכת בדברי הראשון לציון, במתקפה שלו על גויים שהגיעו הנה מרוסיה, ויוצאים כנגד כל דבר שבקדושה 

ליברמן (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)ליברמן (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

למרות שהיא אינה משתייכת לציבור הדתי ומגדירה עצמה כחילונית - יוצאת ברית המועצות ילנה פרלמן יוצאת בדברי תמיכה בראשון לציון הרה"ג יצחק יוסף, נוכח הסערה שגרמו דבריו. 

כזכור, הראשון לציון יצא במתקפה נגד עולים רבים מברית המועצות, בטענה כי המדינה העלתה אותם לכאן על מנת 'לפגום בכוח של הציבור החרדי'. את הדברים נשא הרב בכנס רבנים שנערך בשבוע שעבר בירושלים. על פי הדיווח הראשוני באתר 'ווינט', הרב טען כי הובאו ארצה מסות של גויים שחלק גדול מהם הוא קומוניסטים שעוינים את הדת, ושונאים דתיים. תחת זאת הם מקיימים באדיקות מנהגים נוצריים שהביאו עמם מרוסיה כמו חגיגות הנובי-גוד (שהוא כעין כריסמס לעולים מרוסיה), הולכים לכנסייה מדי יום ראשון ועוד. 

בראיון לישי כהן מ'כיכר השבת' מסבירה ילנה מדוע הרב הראשי צודק בהתבטאותו, ומדוע הדברים שאמר אינם רחוקים כל כך מהמציאות, כפי שהיא עדה לה בקרב חוג דוברי הרוסית אליו היא משתייכת.

"אני מתקשה איך אפשר להתווכח עם עובדות", היא אומרת. "ראיתי בחורה שכתבה ברשת החברתית על כך שהיא נכנסה בכוונה לסופר מרקט חרדי כשהיא לבושה בלבוש פרוץ, ו'שיתמודדו'. זו שנאה, וזה חורה לי".

פרלמן מספרת על הקושי של הוריה היהודים למצוא עבודה ברוסיה - בגלל שם המשפחה היהודי, ולמרות שחשבה שהיא שמה את האנטישמיות הרחק מאחוריה כשהם עלו ארצה, ההפך הוא הנכון. "כשאתה שומע את הדברים גם כאן, אז נכון שהם עדיין מיעוט ולא יכולים להרים ראש, אבל הרב העלה כאן בעיה אמיתית, ואסור לנו לטמון את הראש בחול.

"אני חושבת שהם עולים לארץ מהסיבות הלא נכונות, וכשהם מגיעים למקום שהוא כל כך נפיץ, עם כל כך הרבה שיסוי - הם לא מרגישים חלק, ולפעמים אפילו מרגישים שנאה שאותה ינקו מההורים ברוסיה. הם ינקו שנאה, ויש לי אינספור דוגמאות", היא מסכמת. 

תגיות:רוסיהדתהראשון לציון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה