חדשות בארץ

נתניהו במרכז השליטה: "היעד הראשון שלנו – הצלת חיים"

בהערכת מצב שקיים במרכז השליטה של אגף התנועה, ברקע מזג האוויר הסוער, קרא ראש הממשלה לאזרחים להישמע להוראות המשטרה וגופי החירום. השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן: "כוחות החירום ערוכים לכל תרחיש"

נתניהו וארדן בהערכת המצב (צילום: חיים צח, לע"מ)נתניהו וארדן בהערכת המצב (צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והשר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, סיירו הבוקר (חמישי) במרכז השליטה של אגף התנועה של משטרת ישראל בבית דגן. במהלך הביקור קיימו השניים הערכת מצב עם כלל גופי החירום וההצלה, על רקע סערת מזג האוויר הפוקדת את ישראל.

בהערכת המצב השתתפו מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן; ראש אגף המבצעים והשיטור, ניצב אמנון אלקלעי; ראש אגף התנועה, ניצב אבי אדרי; מ"מ נציב שב"ס, גונדר אשר וקנין; נציב כבאות והצלה, רב-טפסר דדי שמחי; מנכ"ל מד"א, אלי בין; יו"ר השלטון המקומי, חיים ביבס; נציגי פיקוד העורף והשירות המטאורולוגי, וגורמים נוספים.

נתניהו עמד מקרוב על עבודת המוקדנים במרכז השליטה באגף, ושוחח עימם על האירועים המתקבלים במוקד והטיפול בהם. בהמשך הוא קיבל סקירות על פריסת הכוחות וההיערכות המוגברת לנוכח מזג האוויר הסוער.

בתום הביקור אמר נתניהו: "קיימנו עכשיו דיון ממצה על בעיות הרגע. אנחנו הופכים את מדינת ישראל לעוד יותר יעילה, משוכללת בשימוש של טכנולוגיה ומאגרי מידע, כדי להתמודד עם אסונות הטבע האלה".

"הגשמים האחרונים גבו מאיתנו מחיר כבד מאוד וטרגי של שבע נפשות", הוסיף ראש הממשלה. הוא מסר את תנחומיו למשפחות האבלות, ביניהן משפחתו של מוטי בן שבת ז"ל, שנספה אתמול בהצפות הכבדות בנהריה, כאשר פעל להציל בני משפחה שרכבם התהפך, נסחף בזרם וטבע למוות. בעקבות ההרס שחוללו ההצפות בנהריה, ציין נתניהו כי מנכ"ל משרד יעמוד לרשות ראש העיר רונן מרלי.

בהתייחסו לאסון המעלית בתל אביב, בו נספו דין שושני וסתיו הררי ז"ל, אמר נתניהו: "האסון הזה קרע את הלב של כולנו, אני לא חושב שיש מי שהיה יכול להישאר אדיש למוות הטרגי הזה. הדבר הזה נחקר כרגע, ובודקים אותו. מוקדם מדי לתת מסקנות. כשימצו את הבדיקות – הם יפורסמו".

ראש הממשלה פנה בדבריו לציבור להישמע להנחיות המשטרה וגופי החירום, כדי למנוע אסון: "היעד הראשון שלנו לפני כל דבר אחר הוא הצלת חיים. זה בדיוק כמו מתקפות טילים – אם אתם שומעים להנחיות, אתם ברוב המקרים, כמעט בכולם, לא תימצאו בסכנה".

השר לביטחון הפנים אמר: "מאז הדיווח על מזג אוויר סוער ברחבי הארץ, הגברנו והעלינו את הכוננות של כל גופי החירום וההצלה, בראשם משטרת ישראל. המסר המרכזי מבחינתנו הוא, שמאמץ הצלת החיים קודם לכל מאמץ אחר. לפני שמוציאים כוחות לטיפול בתשתיות ובנזקים כלכליים, הצלת החיים זה הדבר המנחה. כל הכוחות מתוגברים בהיקף הגדול ביותר הקיים, ונעשה שימוש בכל האמצעים הקיימים". ארדן הוסיף, כי "כוחות החירום ערוכים לכל תרחיש, ושיתוף הפעולה תחת הפיקוד המשטרתי עובד היטב".

תגיות:סערהגלעד ארדןהצפות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה