חדשות בארץ

סקר: נמשך השוויון בין הגושים

על פי סקר מכון מדגם, שפורסם בוואלה, איחודים בין המפלגות מימין לליכוד מחד ובין המפלגות משמאל לכחול לבן מאידך לא ישנו את תמונת הפלונטר הפוליטי המתמשך

(תמונה: פלאש 90)(תמונה: פלאש 90)
אא

6 ימים בלבד נותרו להגשת הרשימות לכנסת, והתמונה הסופית של המפלגות שיתמודדו בבחירות עדיין לא ברורה – מימין ומשמאל. הסקרים, לעומת זאת, ממשיכים לגלות יציבות, ולטעון כי הבחירות הקרובות אינן צפויות לחולל שינוי בפלונטר הפוליטי. סקר חדש, שפורסם הבוקר (חמישי) באתר וואלה, מלמד כי הליכוד וכחול לבן לא יוכלו להשיג רוב של 61 להקמת ממשלה צרה.

על פי נתוני הסקר, שנערך על ידי מכון מדגם בראשות מנו גבע, כחול לבן ממשיכה להוביל כמפלגה הגדולה ביותר – עם 35 מנדטים. הליכוד ממשיך לשמור על יציבות – עם 33 מנדטים – וזאת על אף בקשת החסינות שהגיש ראש הממשלה בנימין נתניהו, וההערכה הגוברת כי היא תובא לדיון בפני חברי הכנסת עוד לפני הבחירות. הרשימה הערבית המשותפת זוכה ל- 13 מנדטים – נתון יציב בסקרים של התקופה האחרונה. ש"ס, ישראל ביתנו ויהדות התורה מקבלות 8 מנדטים כל אחת.

בגוש הימין הדתי ובצד השמאלי של המפה הפוליטית ממשיכים להתכתש בדרך לחיבורים אפשריים. הימין החדש, בראשות בנט ושקד, זוכה בסקר הנוכחי ל- 6 מנדטים. הבית היהודי, בראשות הרב רפי פרץ, חבר לעוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר, אבל גם הריצה המשותפת אינה מצליחה להעביר אותם את אחוז החסימה. יו"ר האיחוד הלאומי, השר בצלאל סמוטריץ', מגלה – נכון לעכשיו – סרבנות מול הלחץ המופעל עליו להצטרף לשתי המפלגות, ואם ירוץ לבד – הוא ישלם על כך את המחיר, ויישאר מחוץ לכנסת. בצד השמאלי – רשימות המחנה הדמוקרטי והעבודה-גשר עוברות אומנם את אחוז החסימה – עם 4 ו- 5 מנדטים – אך נתון זה אינו מעודד מבחינתן, ומשאיר אותן קרוב לסכנת אחוז החסימה.

במאזן הבין-גושי, גוש הימין-חרדים זוכה במצטבר ל- 55 מנדטים, בעוד גוש השמאל-ערבים מקבל 57 מנדטים. ישראל ביתנו ממשיכה להיות לשון מאזניים.

הניסיונות 'לסגור' איחודים מימין לליכוד ומשמאל לכחול לבן צפויים להתגבר בימים הקרובים, לקראת סגירת הרשימות. הסקר בדק את ההשפעה האפשרית על תוצאות הבחירות שתהיה לאיחוד בין המחנה הדמוקרטי והעבודה-גשר מחד ובין הימין החדש, הבית היהודי-עוצמה יהודית והאיחוד הלאומי מאידך. בתרחיש האמור, המחנה הדמוקרטי והעבודה-גשר יקבלו יחד 9 מנדטים, ואילו המפלגות שמימין לליכוד יזכו ל- 8 מנדטים. כחול לבן תאבד מנדט, וכך גם הליכוד. בתוצאותיהן של שאר המפלגות לא יחול שינוי.

בשורה התחתונה – ייווצר תיקו 56 בין גוש-הימין וגוש השמאל-ערבים. החבירות בתוך הגושים אכן ימנעו אובדן קולות בכל גוש ויצילו את המפלגות המתנדנדות, החוששות מאחוז החסימה, אולם המבוי הסתום בין המחנות יישאר בעינו.

תגיות:הליכודכחול לבןסקרי בחירותבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה