חדשות בעולם

ביקור פתע בדמשק: פוטין נפגש עם אסד

בדרכו לפגישה באיסטנבול עם נשיא טורקיה ארדואן, עצר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לחניית פתע בדמשק. הוא נפגש עם נשיא רוסיה בשאר אסד, ודן עמו בהתפתחויות האחרונות באזור ובהכנות לכיבוש המעוז האחרון של המורדים באידליב

פוטין, תמונת ארכיון (קרדיט: שאטרסטוק)פוטין, תמונת ארכיון (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הגיע היום (שלישי) לביקור פתע בסוריה, ונפגש עם הנשיא הסורי בשאר אסד. השניים נפגשו במטה הפיקוד של כוחות הצבא הרוסי במדינה, ושמעו סקירה ביטחונית מפי מפקד הכוחות הרוסיים הפועלים בסוריה על המצב באזורים השונים.

אל ביקורו של פוטין נלוותה משלחת ביטחונית, שכללה את שר ההגנה סרגיי שויגו. על פי הדיווח שמסר דובר הקרמלין, פוטין אמר למארחו כי ניתן להבחין בכך שסוריה עשתה דרך ארוכה בהשבת ריבונותה ושלמותה הטריטוריאלית. "ישנם סימנים ברורים לחיים שלווים ברחובות דמשק", הוסיף. אסד הודה לפוטין על הביקור, והביע את הערכתו ואת הערכת העם הסורי לרוסיה ולאנשי צבאה על הסיוע במאבק נגד הטרור ובהחזרת השקט לסוריה.

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנ"א דיווחה, כי פוטין ואסד דנו בהתפתחויות האחרונות באזור. עוד דווח, כי הפגישה עסקה בהכנות לכיבושה הסופי של אידליב, מעוזם האחרון של המורדים בצפון-מערב המדינה, וכן בפעילות הטורקית בצפון סוריה.

ביקורו האחרון של פוטין בסוריה נערך בדצמבר 2017, אז הגיע לבסיס חיל האוויר הרוסי חמימים שליד לטקיה. מדמשק ימשיך הנשיא הרוסי לאיסטנבול, לפגישה עם נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן. בעוד כשבועיים וחצי יבקר פוטין בישראל, ויטול חלק באירועים לציון 75 שנה לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ.

תגיות:רוסיהולדימיר פוטיןסוריהבשאר אסד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה