חדשות בעולם

שוודיה: כשהבינה שהסועד ישראלי, המלצרית הסורית פרצה בבכי - לא תאמינו מדוע

פוסט שפורסם על ידי הבמאי והמפיק נעם שלו - צבר אלפי שיתופים ברשתות החברתיות, לא בכדי

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

פוסט שפורסם על ידי הבמאי והמפיק נעם שלו - צבר אלפי שיתופים ברשתות החברתיות, לא בכדי. בפוסט מספר שלו על חוויה מרגשת במיוחד שאירעה לו לאחרונה במסעדה קטנה בשוודיה, כאשר נתקל במלצרית סורית. "מסעדה קטנה בלב שטוקהולם. אני מסיים לאכול ומבקש חשבון", פותח שלו את הפוסט, וכותב. 

המלצרית ניגשת אליו, והוא מגיש לה את כרטיס האשראי שלו. "מאיפה אתה?", שואלת המלצרית בסקרנות, ושלו עונה כי הוא מישראל - אך לתגובת המלצרית הוא לא ציפה. "אני רואה שהיא מביטה בי בפה פעור, רועדת ומתחילה לבכות. תוך שניות היא נעלמת". 

לדבריו, בשלב הזה הוא מזדרז לאסוף את המעיל והכובע שלו לקראת יציאה זריזה מהמסעדה, כי "ברור לי שאני יהודי לא אהוד בסביבה עוינת".

אלא שאז קורה דבר מפתיע ביותר: לפני שהוא מספיק לצאת, המלצרית חוזרה עם בחורה נוספת בבגדי טבחית, ומצביעה עליו. "היא עדיין בוכה ורועדת, ואני כבר בפוזיציה של נסיגה מהירה, אבל קולט שאין עוינות מצידן. המלצרית מבקשת ממני סליחה, ואחותה מסבירה לי שמעולם לא פגשו ישראלי, ושכל מה שהן רוצות - זה להגיד לי תודה".

השתיים סיפרו לו כי הן פליטות מסוריה, וכי הן חבות תודה מיוחדת לצבא הישראלי, על הצלת אמן. "לפני כמה שנים אמא שלהן חלתה מאוד והייתה על ערש דווי. באישון לילה לקחו אותה לגבול עם ישראל, ומשום לשלושה שבועות בבית החולים בצפת. היום האמא בריאה, וגרה עם בנותיה בפרבר של שטוקהולם", מספר שלו, ומוסיף כי באותם רגעים מתקשרת המלצרית לאמה, מספרת לה בקצרה במה מדובר ותוך שניות האפרכסת מועברת אליו. "אני מוצא את עצמי מדבר בערבית מעורבת באנגלית וגרמנית עם אישה נרגשת ובוכה, שביקשה ממני רק דבר אחד: 'תמסור תודה לכל האחים שלך בישראל, כי בזכותם לבנות יש אמא'. הייתי צריך לנסוע עד שטוקהולם כדי להרגיש אחרת, ובשם אישה סורית אחת אני מוסר תודה לכולנו", הוא מסכם. 

תגיות:יחסיםסוריהישראלמרגש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה