חדשות בארץ

המחבל שביצע פיגוע דריסה בירושלים – יפצה במיליון שקלים

בית המשפט המחוזי בירושלים חייב את המחבל, שדרס את עתניאל אלקיים לפני שלוש שנים, לפצות אותו במיליון שקלים. עורך הדין חיים בלייכר: "פיצוי עונשי משמעותי. המלחמה במחבלים צריכה להיות בכל המישורים"

אלקיים לאחר פיגוע הדריסה (קרדיט צילום: ארגון חוננו)אלקיים לאחר פיגוע הדריסה (קרדיט צילום: ארגון חוננו)
אא

בית המשפט המחוזי בירושלים פסק, כי המחבל מוראד רג'בי, שדרס את עתניאל אלקיים בירושלים לפני כשלוש שנים יפצה אותו במיליון שקלים. המחבל יפצה גם את חברו של אלקיים בכ- 30 אלף שקלים, על תמיכתו באלקיים בעת הפציעה. בנוסף, ישלם המחבל הוצאות משפט בסך 134 אלף שקלים.

פסק הדין נקבע בעקבות תביעה אזרחית נגררת, שהגיש אלקיים באמצעות עורך הדין חיים בלייכר מארגון חוננו. לאחר שהמחבל, תושב סילוואן שבמזרח ירושלים, לא הגיש כתב הגנה כנדרש, נענה השופט לבקשתו של בלייכר לתת פסק דין בהעדר הגנה.

"התקיפה נעשתה בתכנון מוקדם ובשימוש בכמה אמצעים, על מנת לנסות להשיג תוצאה קטלנית אשר בפועל פצעה את התובע באורח בינוני וגרמה לו נכות ממשית, כל זה על רקע גזעני לאומני כנגד מותקפים בעלי חזות יהודית", כתב עורך הדין בלייכר בבקשה. הוא הוסיף ותיאר כיצד חברו של אלקיים, התובע השני, "סעד וסייע לתובע באופן יום יומי במשך שלושה חודשים, בזמן שהתובע היה מרותק לכסא גלגלים ומוגבל בניידות ובפעולות שגרה רבות".

פיגוע הדריסה התרחש ב- 19 באוקטובר 2016. על פי כתב התביעה, אלקיים הלך עם חברו בסמוך למלון הר ציון בירושלים, כששמעו רעש של מנוע מכלי רכב המאיץ מאחוריהם: "אופנוע הנהוג בידי הנתבע התנגש במכוון בעוצמה רבה בתובע מאחור – בצדו השמאלי. מעוצמת ההתנגשות הועף התובע באוויר, ונפל על הארץ".

בהמשך כתב התביעה תואר כי המחבל "קם והחל ללכת לעבר חברו של התובע, תוך שהוא מחזיק בידו הימנית את קסדת האופנוע ובידו השמאלית סכין באורך 11 ס"מ, אותה הכין מבעוד מועד – בעת שתכנן לבצע את הפיגוע. חברו של התובע נלחם על חייו, ונאבק בנתבע. בשלב מסוים הסכין לא הייתה יותר בידי הנתבע – או אז החל הנתבע לתקוף את חברו של התובע באמצעות קסדת האופנוע, תוך שהוא הולם בפניו שלוש פעמים באמצעותה". אלקיים סבל מפגיעות בגפיים, חבלות בפנים ונזקק לתפרים בראשו. חברו שהיה עמו נפצע אף הוא. בסוף 2017 הורשע המחבל בניסיון לרצח, ונידון ל- 15 שנות מאסר, ובאפריל שעבר דחה בית המשפט העליון את ערעורו.

עורך הדין בלייכר בירך על פסק הדין, שלדבריו "משית על המחבל פיצוי עונשי משמעותי. המלחמה במחבלים צריכה שתהא בכל המישורים, ואנו שמחים על הזכות שבידינו לפעול במישור הכלכלי נגד המחבל. בכוונתנו לפעול בהמשך להפעלת עיקולים כנגד כספיו של המחבל בין כותלי הכלא ומחוצה לו".

תגיות:פיצוייםפיגוע דריסהירושליםטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה