חדשות בעולם

ארצות הברית מכחישה: לא התקבלה החלטה לסגת מעיראק  

מזכיר ההגנה של ארצות הברית, מארק אספר, הכחיש את הדיווחים על כוונה להוציא בקרוב את כוחות הצבא האמריקניים מעיראק: "לא התקבלה החלטה לעזוב את עיראק"

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)
אא

מזכיר ההגנה של ארצות הברית, מארק אספר, הכחיש אמש (שני) דיווחים, לפיהם ארצו מתכננת להסיג את כוחותיה מעיראק. "לא התקבלה כלל החלטה לעזוב את עיראק, אין תוכנית כזאת על הפרק", אמר בתדרוך לכתבים.

אספר התייחס בדבריו לדיווחים על מכתב שנשלח על ידי מפקד הכוחות האמריקניים בעיראק למשרד ההגנה העיראקי, ממנו עלה כי במהלך הימים והשבועות הקרובים ייערכו הכוחות האמריקניים לנסיגה משטח המדינה. "אני לא מכיר את מקור המכתב, אנחנו מנסים לברר מהיכן הוא הגיע", הצהיר, "אולם לא התקבלה החלטה לעזוב את עיראק. נקודה".

ראש המטות המשולבים של צבא ארצות הברית, הגנרל מארק מילי, הודה בהמשך כי אכן מדובר במכתב של הצבא, אולם אמר כי זו הייתה "טיוטה" שנוסחה בצורה גרועה ונשלחה בטעות. הוא חזר והבהיר, כי לא מתוכננת נסיגה מעיראק.

הפרלמנט העיראקי קיבל שלשום החלטה, הקוראת לסיים את נוכחותם של הכוחות הזרים, ובכללם האמריקניים, במדינה. בהחלטה ההצהרתית נאמר כי "על ממשלת עיראק לפעול לסיום הנוכחות של כל כוח זר על אדמת עיראק, ולמנוע מהם מלעשות שימוש באדמתה, במרחב האווירי שלה ובמימיה מכל סיבה שהיא". ההחלטה התקבלה בעקבות חיסולו של מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני, במתקפה אמריקנית בבגדאד. ארצות הברית מחזיקה בעיראק כוח של כ- 5,000 חיילים.

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הגיב בחריפות על החלטת הפרלמנט בבגדאד. הוא הבהיר כי אין בכוונתו להסיג את חיילי צבא ארצות הברית מעיראק, ואיים עליה בסנקציות כבדות: "יש לנו בסיס יקר מאוד של חיל האוויר שם. בנייתו עלתה מיליארדי דולרים, הרבה לפני כהונתי. אנחנו לא עוזבים, אלא אם כן הם מוכנים לשלם לנו על כך". הוא הדגיש, כי אם עיראק תדרוש את עזיבת הכוחות האמריקניים באופן לא ידידותי, "נטיל עליהם סנקציות כאלו שהם מעולם לא ראו. הן יגרמו לסנקציות על איראן להיראות רכות".

תגיות:ארצות הבריתעיראקמארק אספר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה