חדשות בארץ

הקבינט דן בחיסול סולימאני: הסיכוי לתגובה איראנית נגד ישראל – נמוך

בישיבת הקבינט, שדנה בהשלכות המתקפה האמריקנית בבגדאד בה חוסל מפקד כוח קודס, העריכו הגורמים הביטחוניים כי הסיכוי לתגובה איראנית נגד ישראל נמוך. ראש הממשלה נתניהו אישר לשרים להתראיין, אך הבהיר כי עליהם להיזהר בדבריהם

נתניהו (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)נתניהו (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס הערב (שני) לדיון בהשלכות חיסולו של מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני, במתקפה אמריקנית בבגדאד. הגורמים הביטחוניים, שהשתתפו בישיבה, העריכו בפני השרים כי הסיכוי לתגובה איראנית נגד ישראל נמוך. ראש הממשלה בנימין נתניהו התיר לשרים להתראיין, אך הדגיש כי עליהם להיזהר בדבריהם. על פי הדיווח בחדשות 13, ראש הממשלה הבהיר כי החיסול הוא "אירוע אמריקני", וכי ישראל אינה צריכה להיגרר לתוכו.

אתמול, בפתח ישיבת הממשלה, התייחס נתניהו לחיסולו של סולימאני, והעניק גיבוי לנשיא טראמפ: "קאסם סולימאני הביא למותם של אזרחים אמריקנים רבים וחפים מפשע רבים נוספים במהלך עשרות השנים האחרונות, וגם בימים אלה. סולימאני יזם, תכנן וביצע פיגועי טרור רבים ברחבי המזרח התיכון וגם מעבר לו. הנשיא טראמפ ראוי לכל הערכה על שפעל בנחישות, בעוצמה ובמהירות. אני רוצה להבהיר שוב – ישראל עומדת לחלוטין לצידה של ארצות הברית במאבקה הצודק לביטחון, לשלום ולהגנה עצמית".

מוקדם יותר הערב, פרסמה שגרירות ארצות הברית בישראל הודעת אזהרה לאזרחיה השוהים בארץ. לאור החשש מתגובה איראנית על חיסולו של סולימאני, המליצה להם השגרירות להקפיד על שמירת ערנות ו"לנקוט צעדים מתאימים להגברת המודעות הביטחונית שלהם". בהודעה צוין החשש מפני "תקריות ביטחוניות, כולל ירי רקטות", ש"מתרחשות לעיתים קרובות ללא אזהרה".

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס היום להודעתה אתמול של איראן כי תעשיר אורניום מבלי להתחשב במגבלות שהוטלו עליה בהסכם הגרעין. מדובר בנסיגה נוספת של איראן מההסכם, עליו חתמה עם המעצמות ב- 2015, וטראמפ הגיב בטוויטר כי "לאיראן לעולם לא יהיה נשק גרעיני".

בתוך כך, באיראן נמשך הבוקר מסע הלווייתו של סולימאני, שייקבר מחר בעיר הולדתו כרמאן. בטקס ההלוויה, שנערך בבירה טהראן, השתתפו מאות אלפים, בראשם המנהיג העליון עלי חמינאי. בתו של סולימאני, שנאמה בטקס, איימה בנקמה וב"יום שחור" לארצות הברית וישראל: "טראמפ המשוגע, אל תחשוב שהכל נגמר כאשר אבי מת כשהיד. האמריקנים ימתינו בכל יום למות ילדיהם". הקהל המשולהב ליווה את דבריה בזעקות "מוות לאמריקה".

בטקס השתתפה גם משלחת חמאס בראשותו של איסמאעיל הנייה, שיצא לפני כחודש מרצועת עזה ונמצא בעיצומו של מסע במדינות האזור. בנאום שנשא, גינה הנייה את "הפשע המתועב", כהגדרתו, שביצעו האמריקנים, ואמר כי הוא מבטא את "רוח הבריונות והשחצנות שלהם". לדבריו, "אווירת הפשע האמריקנית היא זו שנתנה חסות לפשעים הישראליים בפלסטין ומחוצה לה". הנייה הוסיף, כי "סולימאני הקדיש את חייו למען ההתנגדות, והוא שהיד ירושלים. ההתנגדות על אדמת פלסטין ובאזור מול הפרויקט הציוני-אמריקני לא תיחלש ולא תיסוג. ההתנגדות שניצחה בלבנון ובעזה תנצח את הפרויקט הציוני".

תגיות:איראןהקבינטקאסם סולימאני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה