הדף היומי

הגיבור הלאומי: חולה ב-ALS וסיים את הש"ס כולו. צפו בסיפור המפעים

כל הגוף משותק, מלבד המוח והעיניים. אך החולה במסירות נפש נדירה למד את הדף היומי מספר פעמים בכל יום: כי הם חיינו ואורך ימינו

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ר' מני רוזנברג חולה במחלת ALS, מחלה קשה ונטולת מרפא שמשתקת את כל איברי גופו של האדם, מלבד שרירי העיניים והמוח. לפני שבע וחצי שנים, כשעל גבו מרחפת אבחנתם הקשה של הרופאים: שלוש שנות חיים, הוא קיבל על עצמו לסיים את כל הש"ס.

השבוע, בניגוד לכל התחזיות, כאשר רק המוח והעיניים פעילים, ר' מני זכה לחגוג את סיום הש"ס כולו.

בטקס סיום הש"ס הגדול בעולם, שנערך על-ידי 'אגודת ישראל', באצטדיון הבייסבול הענק 'מט־לייף' בניו גרז'י, השתתפו מאה אלף איש, וביניהם גדולי התורה והחסידות, אדמו"רים, ראשי ישיבות ורבנים.

במהלך הטקס, הציג מנחה הערב את סיפורו המפעים של ר' מני רוזנברג. "מיסטר מני רוזנברג זה שם שלא כולכם מכירים, אבל כדאי לכם להכיר. אם התאספנו כאן לחגוג את ההישג הגדול של סיום כל הש"ס, כדאי שנכיר אותו כדי להבין מהי מסירות נפש אמיתית", פתח המנחה את דבריו.

"לפני 7 וחצי שנים בדיוק, ישב כאן אדם שהיה עד להישג הגדול של מסיימי הש"ס, והתפעם מכך – כמו כולנו. באותו מעמד מני החליט שבסיום הבא הוא לא ישתתף כצופה מן הצד אלא כמנצח.

"מני סובל ממחלה קשה ונטולת מרפא. היא מחסלת את הגוף, שריר אחרי שריר עד שהאדם משותק וקפוא לחלוטין. האיברים האחרונים שנותרים בשליטתם של חולי ה-ALS הינם המוח והעיניים.

אני משותק בארבע גפיי, ואני המאושר ביותר בעולם

איך מגיבה אישה צעירה כשנודע לה על המחלה הקשה?

"ר' מני החל ללמוד את הש"ס במלוא המרץ. אך כעבור 6 חודשים מאז תחילת הסבב, הוא הפך למשותק, ללא אפשרות לזוז, לאכול או אפילו לנשום בכוחות עצמו. איך הוא יכול להשיג את היעד כעת? רוב האנשים היו מוותרים או מתייאשים - אך לא מנדי. מוחו ועיניו עדיין פעלו, וזה יהיה חייב להספיק.

"כתוב: 'ישועת ה' כהרף עין'", הוסיף המנחה, וציין כי אצל ר' מני הביטוי קיבל משמעות מדוייקת. "מני קיבל מחשב מיוחד, שפועל לפי כל תנועת עין שלו. בדרך זו הוא מתווכח עם החברותא שלו, לומד את הדף היומי מספר פעמים מדי יום, ולומד תורה מיום ועד ליל. לא משנה מה יהיה המחיר".

"רעייתו מלכי מאמינה שהלימוד שלו הוא מה שמחזיק אותו, וכמדומני שכולנו מסכימים איתה; 'כי הם חיינו ואורך ימינו'. היו אלו 2711 יום מאז אותו סיום הש"ס, ומני לא הפסיד אפילו יום אחד.

"היום - מני סיים את הש"ס!", קרא המנחה לקול דמעות הקהל. "אם מני הצליח, מה התירוץ שלנו? אם נשקיע את ליבנו ומוחנו בלימוד בכל מחיר, מה אנחנו יכולים להשיג? עם מה אתם עוזבים היום את המעמד?

"מני, אני מבקש כעת מ-100,000 איש כאן, וממיליון איש שצופים בשידור מסביב לעולם, לענות 'אמן על הברכה הבאה: 'כשם שעזרתו לסיים תלמוד בבלי, כן תעזרהו להתחיל מסכתות וספרים אחרים ולסיימם!'

"תודה על הזכות ועל החיזוק, ר' מני, ומזל טוב לכל משפחת רוזנברג", סיים המנחה לספר את סיפורו מעורר ההשראה של מני.

לרפואתו.

מה החשיבות של לימוד הדף היומי? הרב זמיר כהן מסביר:

רוצים להתחיל ללמוד את הדף היומי, ולא יודעים מאיפה להתחיל ועם מי ללמוד? חייגו למחלקת ייעוץ והכוונה בהידברות, 073-2221230

תגיות:מסירות נפשהדף היומילימוד תורהסיום הש"ס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה