שבת

כיצד נכניס את הברכה לבית? אל תחמיצו את תשובתו של רב העיר

"ומן הראוי ללמוד הלכות שבת עם בני הבית בשולחן שבת", כותב הרב מאיר קסלר, "ובוודאי שדבר זה מביא ברכה לבית, שהרי השבת היא מקור הברכה"

  • ט' טבת התש"פ
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רב העיר מודיעין עילית, הרב מאיר קסלר, פנה השבוע בקריאה לתושבי העיר, לשמור על קדושת השבת ובפרט להיזהר שלא לנסוע באוטובוסים האחרונים לפני כניסת השבת.

"באנו בזאת לעורר את הציבור היקר בנוגע לנסיעות מחוץ לעיר בערב שבת קודש, שלצערנו שומעים כמעט מידי שבוע כאן ובערים אחרות על תקלות ועיכובים בדרך, המהווים סכנה לחילול שבת ר"ל, ואיך נישא פנינו שאנו, החרדים, לדבר ה' איננו זהירים מספיק בשמירת שבת קדשנו", פתח רב העיר את מכתבו.

"בנוסף לחומרת העוון של חילול שבת יש בכך משום חילול ה' בפרהסיא, ובפרט בעת הזאת שהשבת מחוללת כל כך בריש כל חוצות ה' ישמור. חובה עלינו להתרחק מאוד מכל חשש חילול שבת".

רב העיר מבקש מתושבי מודיעין עילית לא לעשות שימוש באוטובוס האחרון בחודשי החורף. "ובאנו להזהיר שאין לצאת לדרך אם אין וודאות גמורה שיהיה סיפק להגיע למחוז חפצנו לפני זמן הדלקת נרות, תוך לקיחה בחשבון את העיכובים ביציאה והכניסה לעיר בשעות אלו, ועיכוב במהלך הדרך, שהינו דבר די מצוי, וברור שאין לעלות לאוטובוס האחרון שאיחר מלהגיע לתחנה באיחור משמעותי, (ובמקום שיש ספק יש להתקשר למורה הוראה ולשאול האם מותר לצאת בשעה זו)", נאמר במכתב.

"ובהזדמנות זו הננו קוראים לציבור לחזק מאוד את הזהירות בשמירת השבת, ומן הראוי ללמוד הלכות שבת עם בני הבית בשולחן שבת, ותודה לה' שיצאו ספרים מצויינים השווים לכל נפש, וישנם בתים הנוהגים ללמוד בכל סעודה הלכה או שתיים, ובוודאי שדבר זה מביא ברכה לבית, שהרי השבת היא מקור הברכה".

איזו מתנה מיוחדת נתן הקב"ה לעם ישראל? הרב זמיר כהן מפתיע:

מבחר שיעורים, סרטונים ומאמרים מרתקים אודות השבת.

תגיות:כניסת שבתשבתשמירת שבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה