חדשות בארץ

מוות נוסף מסיבוכי שפעת: בת 54 מאזור הצפון

מהמרכז הרפואי כרמל בחיפה נמסר, כי האישה אובחנה כסובלת מדלקת לבבית, היא צונתרה בדחיפות והושמה על מכונת אקמו, אך מאמצי ההחייאה של הרופאים כשלו. בנוסף, יולדת בת 38 אובחנה כחולת שפעת. היא הועברה עם תינוקה לחדר בידוד, ומצבם כעת טוב

חיסון נגד שפעת (צילום: שאטרסטוק)חיסון נגד שפעת (צילום: שאטרסטוק)
אא

אישה בת 54 נפטרה אחר הצהריים (שני) במרכז הרפואי כרמל בחיפה, כתוצאה מסיבוכים של מחלת השפעת. בכך עלה ל- 17 מספרם של קורבנות השפעת בעונה הנוכחית.

מבית החולים נמסר, כי החולה, תושבת הצפון, אושפזה אתמול במצב קשה. הקרדיולוגים של בית החולים אבחנו, כי היא סובלת מדלקת לבבית. היא צונתרה בדחיפות, עברה ליחידה לטיפול נמרץ, והושמה על מכונת אקמו (ECMO) המחליפה את פעולת הלב. למרות מאמצי ההחייאה של צוות בית החולים, היא נפטרה כאמור בשעות אחר הצהריים.

במקביל, דיווחו מהמרכז הרפואי כרמל על יולדת בת 38, שהגיעה ואובחנה כחולת שפעת. הלידה עברה היום בהצלחה. היולדת ותינוקה הועברו לחדר בידוד, שם טופלו בטמיפלו. נכון לעכשיו, היולדת ותינוקה נמצאים במצב בריאותי טוב.

בסוף השבוע האחרון נפטר תינוק כבן שנה בביתו בשל סיבוכים של הנגיף. התינוק, שהוא ובני משפחתו לא קיבלו חיסון נגד שפעת, הובהל לבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים כשהוא ללא רוח חיים, והרופאים נאלצו לקבוע את מותו.

בתוך כך, דוח חדש של משרד הבריאות – שפורסם היום – מלמד כי מגמת העלייה בתחלואת השפעת בישראל נמשכת, והיא באה לידי ביטוי בכל קבוצות הגיל ובכל רחבי הארץ. נכון לסוף 2019, כ-  22% מאזרחי ישראל – כ- 1,965,000 בני אדם – התחסנו נגד שפעת – עלייה של כ- 4% לעומת השנה שעברה.

 

תגיות:שפעתמשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה