חדשות בארץ

בשל המתיחות באזור, ארה"ב לאזרחיה בישראל: "ייתכן ירי טילים ללא התרעה מוקדמת"

במסגרת העלאת הכוננות במזרח התיכון הונחו דמויות בכירות ואנשי ממשל אמריקנים להימנע מנסיעות משפחתיות או מיותרות, "לאזורים שנמצאים ברשימת המקומות המסוכנים". בשגרירות האמריקנית דרשו מהאזרחים המבקרים בישראל לעיין באתר של פיקוד העורף של צה"ל, וללמוד "על המוכנות הנדרשת". מוקדם יותר הערב התייחס טראמפ לאפשרות של תגובה קשה מצד איראן על חיסול סולימאני, וצייץ בטוויטר כי "לאיראן לעולם לא יהיה נשק גרעיני"

שגרירות ארה"ב בתל אביב (צילום: פלאש 90)שגרירות ארה"ב בתל אביב (צילום: פלאש 90)
אא

מחלקת המדינה של ארצות הברית שיגרה הערב (שני) הודעה לאזרחיה השוהים בישראל, לפיה עליהם להיערך להסלמה שעשויה להביא למטח טילים על ישראל, זאת, בשל המתיחות מול טהראן שהחלה עם חיסולו, בידי כוחותיה, של מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני. בהודעה שפרסמה שגרירות ארה"ב בישראל הוסבר כי האזהרה באה "מתוך דאגה לאזרחים", בעקבותיה השגרירות "דורשת בתוקף" מאזרחיה האמריקנים לנקוט מספר צעדים להבטחת ביטחונם ולהגביר את המודעות מפני הסכנות הביטחוניות, "שכן אירועים ביטחוניים שכוללים ירי טילים מתרחשים בישראל לעיתים קרובות וללא אזהרה".

בין ההוראות עליהן הנחתה השגרירות הושם דגש על "ירי מרגמה או רקטה", שצפויה להביא להתראת צבע אדום. השגרירות קראה לאזרחיה "להתייחס לכל ההתראות הללו ברצינות", לעקוב אחר הוראות הרשויות בישראל ולהגיע במהירות למקלט או מרחב מוגן.

במסגרת העלאת הכוננות במזרח התיכון הונחו דמויות בכירות ואנשי ממשל אמריקנים להימנע מנסיעות משפחתיות או מיותרות, "לאזורים שנמצאים ברשימת המקומות המסוכנים". בשגרירות האמריקנית דרשו מהאזרחים המבקרים בישראל לעיין באתר של פיקוד העורף של צה"ל, וללמוד "על המוכנות הנדרשת".

"אנו מוסיפים וממליצים לאזרחים האמריקנים המתגוררים בישראל להוריד את אפליקציית פיקוד העורף כדי לקבל התראות בזמן אמת", הדגישו, "או שתתקינו יישומים מסחריים חינמיים בהם יש התראות מפני מתקפות טילים על ישראל. השגרירות תמשיך לבחון את המצב הביטחוני ותספק לאזרחיה מידע נוסף על פי הצורך".

כוחוץ הביטחון תופסים מחסה בעת אזעקת צבע אדוםכוחוץ הביטחון תופסים מחסה בעת אזעקת צבע אדום

מוקדם יותר הערב התייחס נשיא ארצות דונלד טראמפ לאפשרות של תגובה קשה מצד איראן על חיסול סולימאני, וצייץ בטוויטר כי "לאיראן לעולם לא יהיה נשק גרעיני". הבהרתו זו באה אחרי שאתמול הודיעה הרפובליקה האסלאמית כי היא משחררת עצמה משאריות ההתחייבויות שנתנה לשש המעצמות, איתן חתמה את הסכם הגרעין ב-2015 בכל הנוגע להעשרת האורניום, ובשל כך תעשיר כעת אורניום "לפי צרכיה".

בד בבד, מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג, הצהיר היום כי כל חברות ברית ההגנה הצפון-אטלנטית (נאט"ו) מגבות את כל פעולותיו האחרונות של הממשל האמריקני במזרח התיכון. קודם לכן נועדו כל חברות הברית לישיבה מיוחדת בעקבות הסיכול של הגנרל האיראני הבכיר בבגדאד בסוף השבוע. סטולטנברג, ששיבח את ממשל טראמפ, הצטרף לאזהרותיהם של מנהיגי אירופה שקראו להוריד את רף המתיחות מול טהראן. "כולנו מאוחדים בגינוי תמיכתה של איראן בכמה ארגוני טרור", הבהיר המזכ"ל. "עימות חדש אינו אינטרס של אף אחד, לכן איראן חייבת להימנע מכל אלימות ופרובוקציות נוספות".

תגיות:ארצות הבריתאיראןישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה