חדשות בארץ

ליברמן: לא רוצים עימות עם יו"ר הכנסת, אבל במקרה הצורך הוא יודח

לטענת ליברמן, מאחר שנתניהו פנה לכנסת ה-22 בבקשה לשמר את חסינותו, "הכנסת חייבת להתייחס לבקשה הזאת". הוא הוסיף: "הדבר האחרון שאני רוצה זה עימות עם היו"ר, אבל אם אין ברירה – נלך לעימות עם יו"ר הכנסת. אני מקווה שלא נגיע להחלפה"

ליברמן (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)ליברמן (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

ברקע הדיווחים כי יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מטרפד את הקמתה של ועדת הכנסת, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הצהיר הערב (שני) כי מפלגתו תפעל להדחתו של האחרון אם ימנע את הקמת הוועדה שתדון בחסינותו מפני העמדה לדין של ראש הממשלה בנימין נתניהו. בדברים שאמר בוועידת ynet ו"ידיעות אחרונות" בירושלים הדגיש ליברמן את עובדת תמיכתה "הממלכתית" באדלשטיין ליו"ר הכנסת, ובח"כ אבי ניסנקורן (כחול לבן) לתפקיד יו"ר הוועדה המסדרת. "אמרנו שכל עוד אין קואליציה יציבה לא ניתן לזה (להדחת נתניהו – א"פ) יד. אותו הדבר כשניסו לקראת הסוף להחליף את אבי ניסנקורן, אמרנו שלא נסכים לזה", אמר.

לטענת ליברמן, מאחר שנתניהו פנה לכנסת ה-22 בבקשה לשמר את חסינותו, "הכנסת חייבת להתייחס לבקשה הזאת". הוא הוסיף: "הדבר האחרון שאני רוצה זה עימות עם היו"ר, אבל אם אין ברירה נלך לעימות עם יו"ר הכנסת. אני מקווה שלא נגיע להחלפה. צריך להבין שיו"ר הכנסת זה דמות ממלכתית ולא פונקציה מפלגתית. הוא גם ממלא מקום הנשיא, וצריך להתנהל באופן ממלכתי". הוא אמר כי הוא "בטוח" שאדלשטיין יתנהל כך לבסוף, והבטיח כי בכל אופן הוא יפעל להקמתה של ועדת הכנסת.

נתניהו בשבוע שעבר, דורש חסינותנתניהו בשבוע שעבר, דורש חסינות

מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, שנכח גם הוא בוועידה, תקף את אדלשטיין בחריפות: "אם יו"ר הכנסת לא מבין שתפקידו לייצג את כל הכנסת ולא רק את נתניהו, יהיו לזה השלכות". לדבריו, "זה שאדלשטיין עושה פעלולים וטריקים כדי לא לקיים את הוועדה, זו הפרה של אמון הציבור".

בנוסף, חרף הבטחה דומה שניפק בסבב הבחירות השני, ליברמן הצהיר כי "לא יהיו שום בחירות נוספות, תהיה הכרעה". לטענתו, "רצינו להקים ממשלת אחדות, אבל לצערי בגלל ויכוח מי הראשון, מי השני ומתי הרוטציה, שתי המפלגות הגדולות גררו את המדינה לבחירות נוספות וצריך להסיק מסקנה. מי שלא רוצה בחירות שיצביע ישראל ביתנו. בלוק הימין לא קיים. יש בלוף".

באשר לסוגיית החסינות עצמה, הוסיף ליברמן כי הוא "זוכר איך ראש הממשלה תקף את אולמרט כשהוגש כתב אישום נגד אולמרט. הוא הסביר ש'ראש הממשלה ששקוע בחקירות אין סמכות ציבורית לכהן כראש הממשלה' ובטח החלטות שהוא מקבל מושפעות ממצבו האישי. גם כשזה הגיע אליי, כשהוגש כתב אישום נגדי, קמתי ואמרתי אני מותר על חסינות ואני מצפה מאחרים שיתנהגו בצורה כזאת".

תגיות:אביגדור ליברמןחסינותיולי אדלשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה