חדשות בעולם

טקס ההלוויה של סולימאני בטהראן: איומים בנקמה נגד ארצות הברית

בתו של מפקד כוח קודס, שחוסל על ידי ארצות הברית, איימה בנקמה וב"יום שחור" לארצות הברית וישראל. מנהיג חמאס, איסמאעיל הנייה, שהגיע לאיראן כדי להשתתף בהלוויה, גינה את החיסול: "סולימאני הוא שהיד ירושלים"

שלטי אבל בטהראן על מותו של סולימאני (צילום: שאטרסטוק)שלטי אבל בטהראן על מותו של סולימאני (צילום: שאטרסטוק)
אא

מאות אלפים השתתפו הבוקר (שני) בטהראן במסע הלווייתו של מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני. את הטקס הובילו בכירי משטר האייתוללות, בראשם המנהיג העליון עלי חמינאי, והשתתפה בו גם משלחת חמאס בראשותו של איסמאעיל הנייה. מסע ההלוויה ימשיך לעיר כרמאן, מקום הולדתו של סולימאני, שם ייקבר מחר.

הטלוויזיה האיראנית שידרה את ההלוויה בטהראן בשידור חי. במהלך הטקס, נצפה חמינאי כשהוא ממרר בבכי על מי שנחשב לבן טיפוחיו ולמקורבו. בתו של סולימאני, שחוסל במתקפה אמריקנית בנמל התעופה של בגדאד, נאמה בטקס ואיימה בנקמה וב"יום שחור" לארצות הברית וישראל: "טראמפ המשוגע, אל תחשוב שהכל נגמר כאשר אבי מת כשהיד. האמריקנים ימתינו בכל יום למות ילדיהם". הקהל המשולהב ליווה את דבריה בזעקות "מוות לאמריקה".

איסמאעיל קאאני, סגנו של סולימאני שמונה למחליפו בראשות כוח קודס, התראיין לפני הטקס לטלוויזיה המקומית ונשבע לנקום בארצות הברית: "אללה הבטיח נקמה, והוא הנוקם המרכזי. בוודאי שפעולות מסוימות יינקטו. אנחנו מבטיחים להמשיך בדרכו של השהיד".

מנהיג חמאס, איסמאעיל הנייה, שיצא לפני כחודש מרצועת עזה ונמצא בעיצומו של מסע במדינות האזור, הגיע לטהראן בראש משלחת ארגונו על מנת להשתתף בהלווייתו של סולימאני. ככל הידוע, הביקור מתבצע בניגוד לסיכום עם מצרים, שהתירה את יציאתו מהרצועה בתנאי שלא יבקר באיראן.

בנאום שנשא לפני הטקס, גינה הנייה את "הפשע המתועב", כהגדרתו, שביצעו האמריקנים, ואמר כי הוא מבטא את "רוח הבריונות והשחצנות שלהם". לדבריו, "אווירת הפשע האמריקנית היא זו שנתנה חסות לפשעים הישראליים בפלסטין ומחוצה לה". הנייה הוסיף, כי "סולימאני הקדיש את חייו למען ההתנגדות, והוא שהיד ירושלים. ההתנגדות על אדמת פלסטין ובאזור מול הפרויקט הציוני-אמריקני לא תיחלש ולא תיסוג. ההתנגדות שניצחה בלבנון ובעזה תנצח את הפרויקט הציוני".

על פי הדיווחים, במשלחת חמאס נמצאים בכירים נוספים בארגון, ביניהם סאלח אל-עארורי ומוסא אבו מרזוק. משלחת של הג'יהאד האסלאמי הגיעה אף היא לטהראן, והיא כוללת את מנהיג הארגון זיאד נחאלה ואת סגנו, אכרם עג'ורי, שניצל לפני כחודש וחצי מניסיון חיסול בדמשק, שיוחס לישראל.

תגיות:איראןחמאסאיסמאעיל הנייהקאסם סולימאני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה