חדשות בארץ

מנדלבליט נגד נתניהו: במהלך השימוע לא היו טענות על תפירת תיקים

בתגובה להאשמות שהטיח ראש הממשלה בנימין נתניהו ברשויות אכיפת החוק על תפירת תיקים נגדו, אמר היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כי לטענות אלו אין ביסוס: "לגיטימי שיהיו ביקורת וטענות, אבל במהלך השימוע עצמו לא היו טענות על תפירת תיקים. עכשיו, כשהתקבלה ההחלטה, נשמעות הטענות האלה"

מנדלבליט (צילום: פלאש 90)מנדלבליט (צילום: פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, התייחס הערב (ראשון) לביקורת שהשמיע ראש הממשלה בנימין נתניהו על הפרקליטות והמשטרה, ודחה את טענותיו לתפירת תיקים נגדו.

בכנס משפטי באוניברסיטת חיפה, אמר מנדבליט: "אני לא חושב שהתביעה הכללית או מוסד היועץ המשפטי מושלמים, בוודאי שיש דברים שאפשר וצריך לתקן. לגיטימי שתהיה ביקורת, וגם לגיטימי שיהיו טענות, והיו טענות משמעותיות וטובות שהועלו בשימוע שהיה בפניי, באריכות רבה ובכישרון רב. אבל במהלך השימוע עצמו לא היו טענות על תפירת תיקים. עכשיו, כשהתקבלה ההחלטה, נשמעות הטענות האלה".

"כל הטענות לתפירת תיקים או הפיכה שלטונית כביכול – אין לזה שום ביסוס", הוסיף היועץ, "ומצער אותי שהדברים האלה נאמרים. כל דבר יתברר בעתו ובזמנו, ובדרך הנכונה, ויכול להיות שלא בעוד הרבה זמן". בהתייחסו לבקשת החסינות של ראש הממשלה, הבהיר מנדלבליט כי נתניהו וסנגוריו לא יוכלו להביא מאות עדים לדיון האמור להתקיים בסוגיה בוועדת הכנסת.

כזכור, ביום רביעי האחרון הודיע נתניהו כי יבקש מהכנסת חסינות מפני העמדה לדין. "חוק החסינות נועד להגן על נבחרי ציבור מתפירת תיקים, מהגשת כתבי אישום פוליטיים שמטרתם לפגוע ברצון העם", אמר בהצהרה לתקשורת. "החוק נועד להבטיח שנבחרי העם יוכלו לשרת את העם לפי רצון העם. לצערי, במקרה שלי יש תפירת תיקים, אכיפה בררנית, סחיטה באיומים של עדי מדינה, הדחת עדים, מבול של הדלפות מגמתיות ושטיפת מוח ערב ערב, כדי להסית נגדי ולעשות משפט שדה על ידי הטיית דעת הציבור".

לאחר הצהרתו של נתניהו, הגישו פרקליטיו, עורכי הדין עמית חדד ויוסי אשכנזי, ליו"ר הכנסת את בקשת החסינות הרשמית של ראש הממשלה. בבקשה נטען, כי לנתניהו עומדות ארבע עילות חסינות, הראשונה שבהן מתבססת על הטענה שכתב האישום נגדו הוגש תוך הפליה בינו לבין אחרים. עוד צוין, כי כתב האישום הוגש בחוסר תום לב. בבסיס העילה השלישית עומדת הטענה כי "ניהול ההליך הפלילי נגד ראש הממשלה בשלב זה יגרום נזק של ממש לתפקוד הכנסת ולייצוג ציבור הבוחרים". הפרקליטים הוסיפו גם עילה רביעית, לפיה "כל פעולותיו של ראש הממשלה נעשו כדין, וחלק מהן אף נעשה במסגרת תפקידו של ראש הממשלה כחבר כנסת".

בבקשת החסינות הודגש, כי "ראש הממשלה אינו מבקש חסינות לתמיד. אין דבר כזה. החסינות ניתנת לתקופת כהונה של כנסת אחת בלבד. משפטו יתקיים בכל מקרה. בכוונתו של ראש הממשלה להתייצב במשפט, ולהפריך את כל הנטען בכתב האישום נגדו".

תגיות:אביחי מנדלבליטחסינות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה