חדשות בעולם

נסראללה מודיע: "הריגתו של סולימאני – תחילתו של שלב חדש באזור"

בתו של סולימאני אמרה כי היא "יודעת שהדוד היקר, חסאן נסראללה, ינקום את דמו של אבי". בראיון לערוץ "אל מנאר" הוסיפה הבת כי טראמפ, "המלוכלך", לדבריה, "יודע כי הפשע שלו לעולם לא ימחק את זכרו של אביה ומותו מעורר השארה לאחרים". במקביל, גובר הלחץ העממי על ההנהגה בעיראק לנקוט בפעולות תגמול. מאוחר יותר היום יתכנס הפרלמנט בבגדאד לדיון מיוחד בגורל ההסכם האסטרטגי עם הכוח האמריקני הפרוס במדינה

ארונו של סולימאני מורד מהמטוסארונו של סולימאני מורד מהמטוס
אא

גופתו של קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה של איראן, הובאה היום (ראשון) לטהראן, שם חלקו לו מאות אלפים כבוד אחרון בהלוויה המונית, במסגרתה פיזרו בכירי ההנהגה האיראנית איומים לעבר ארצות הברית ובעלות בריתה במזרח התיכון. מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, אמר בנאום מצולם בלבנון כי יום הריגתו של סולימאני "מסמן את תחילתו של שלב חדש לאזור כולו".

יחד עם שרידיו מהמתקפה האווירית של ארה"ב בשדה התעופה בבגדאד, הובאו גם גופותיהם של מפקד "גדודי חיזבאללה", אבו מהדי אל-מוהנדיס, נוסף לחמישה אנשי משמרות המהפכה שחוסלו במבצע בליל שישי.

כאקט מחאתי ראשון בסוגו הודיעו האייתוללות, עוד במהלך ההלוויה, כי "שלב נסיגה נוסף מהסכם הגרעין של 2015 הושלם", כך לפי לשון ההודעה בחשבון הטוויטר.

בד בבד, בעיראק גובר הלחץ על ההנהגה לנקוט בפעולות תגמול. מאוחר יותר היום יתכנס הפרלמנט בבגדאד לדיון מיוחד בגורל ההסכם האסטרטגי עם הכוח האמריקני הפרוס במדינה. לפי הדיווחים, הפרלמנט צפוי להצביע על ביטולו של הסכם מסגרת זה, כמו גם על אישור החוק לגירוש של כ-5,200 חיילים אמריקנים משטחי המדינה.

בתו של סולימאניבתו של סולימאני

הבוקר אמרה בתו של סולימאני, ניב, כי היא "יודעת שהדוד היקר, חסאן נסראללה, ינקום את דמו של אבי". בראיון לערוץ "אל מנאר" הוסיפה הבת כי נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, "המלוכלך", לדבריה, "יודע כי הפשע שלו לעולם לא ימחק את זכרו של אביה ומותו מעורר השארה לאחרים. אתה לא יכולת להתמודד מול אבי, לכן החלטת לירות עליו טילים. אם היית יכול היית מתמודד איתו פנים אל מול פנים".

לאחר שהלילה איים טראמפ לתקוף "52 מטרות איראניות" במידה שטהראן תחליט על תקיפת יעדים אמריקנים, טען מפקד צבא איראן, הגנרל עבד אל-רחים מוסאווי, כי לוושינגטון אין את האומץ הדרוש להוביל לפעולות עימות חריפות יותר מול איראן. "בסכסוך פוטנציאלי בעתיד, אין להם לדעתי אומץ לבצע, ושם יתברר לאן שייכים המספרים 5 ו-2".

שר התקשורת האיראני, מוחמד ג'וואד אזרי-ג'הרומי, צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי הנשיא האמריקני "הוא טרוריסט בחליפה". לדבריו, "כמו דאעש, כמו היטלר, ג'ינגס חאן! כולם שנאו תרבויות. טראמפ הוא טרוריסט בחליפה. הוא ילמד מההיסטוריה בקרוב מאוד שאף אחד לא יכול להביס את האומה והתרבות האיראנית הגדולה".

תגיות:חסן נסראללהאיראןקאסם סולימאני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה