חדשות בארץ

פורסמו שמותיהם של שני ההרוגים באסון הצפת המעלית בתל אביב

דין שושני וסתיו הררי הם שני הצעירים שנהרגו בהצפת המעלית בשכונת התקווה בדרום תל אביב. ראש העיר תל אביב, רון חולדאי, דחה את הטענות על תפקודה של העירייה: "במושגים של מדינת ישראל – זה אירוע דרמטי, אין בעולם מערכת ניקוז שמסוגלת לעמוד בקצב ספיקה כזה"

בולען בחולון, הבוקר (צילום: דוברות המשטרה)בולען בחולון, הבוקר (צילום: דוברות המשטרה)
אא

שני הצעירים שטבעו אתמול (שבת) למוות במעלית, שהוצפה בשכונת התקווה בתל אביב, הם דין שושני וסתיו הררי. כך הותר הבוקר לפרסום.

כוחות ההצלה, שהוזעקו לבית חדש ברחוב נדב בעיר, חילצו את השניים מהמעלית, שנתקעה בקומה מינוס 1, והתמלאה במים בשל הצפת החניון בבניין. מצבם הוגדר אנוש; הם פונו לבית החולים שיבא בתל השומר, תוך כדי פעולות החייאה, אולם הרופאים נאלצו לקבוע את מותם.

ראש העיר תל אביב, רון חולדאי, דחה הבוקר את הטענות נגד טיפולה של העירייה בתשתיות העירוניות. בריאיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בכאן ב', אמר חולדאי כי בעיר ירדו אתמול "כמויות גשמים של אחת ל- 50 שנים בפרק קצר מאוד". לדבריו, "במושגים של מדינת ישראל, של כמויות גשם של 80 מ"מ בשעתיים – 20% מהכמות השנתית – זה אירוע דרמטי. אין בעולם מערכת ניקוז שמסוגלת לעמוד בקצב ספיקה כזה".

חולדאי הוסיף, כי ההצפות היו חמורות יותר בדרום תל אביב,  בשל ריבוי הגשמים באזור זה לעומת צפון העיר: "אין לנו דרך לייצר מצב, שנעמוד בכל אירוע. זה לא קורה בשום מקום בעולם. כדי לשנות את הדבר הזה, המשמעות האופרטיבית היא להחליף את כל מערכת הניקוז בעיר בעלויות של עשרות מיליארדים. אף עיר בעולם לא עומדת בהשקעה כזו".

בנוסף לאירוע הטרגי בדרום תל אביב, טיפלו צוותי מד"א במהלך השבת ב- 9 נפגעים נוספים באזור המרכז כתוצאה ממזג האוויר הסוער. בשדרות חכמי ישראל בתל אביב, טיפלו חובשי מד"א באישה, שאותרה כשהיא שוכבת בשלולית מים. היא סבלה מהיפותרמיה, טופלה בשטח ופונתה במצב יציב לבית חולים. באירועים נוספים בתל אביב, טיפלו כוחות ההצלה באנשים שבתיהם הוצפו: אישה כבת 80 וצעירה כבת 23, שסבלו מפגיעות קור קלות בגפיים; גבר כבן 55, שסבל מסימנים קלים של פגיעת קור; ואישה כבת 28, שסבלה מהיפותרמיה קלה. הנפגעים הועברו לבית חולים להמשך טיפול.

בתוך כך, בולען נפער הבוקר (ראשון) בכביש ברחוב קדושי קאהיר בחולון. לא היו נפגעים בנפש, אולם מספר כלי רכב במקום נזקקו לחילוץ. לזירה הגיעו גורמי משטרה, כבאות והצלה, וכן אנשי הרשות המקומית. כעבור כשעתיים, בתום חילוצם של כלי הרכב מתוך הבולען, נפתח הרחוב מחדש לתנועה. במקום נמשכות העבודות לכיסוי הבולען.

בולען בחולון, הבוקר (צילום: דוברות המשטרה)בולען בחולון, הבוקר (צילום: דוברות המשטרה)

תגיות:רון חולדאיהצפותתל אביבבולען

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה