חדשות בארץ

פיגוע הדריסה בגוש עציון: נחום נביס שוחרר מבית החולים

נחום נביס, שנפצע באורח אנוש בפיגוע הדריסה סמוך ליישוב אלעזר שבגוש עציון, שוחרר מבית החולים הדסה עין כרם, ויתחיל בהליך שיקומי ארוך. הוריו של נחום: "תודה לבורא העולם, ששלח לנו שליחים כמלאכים בהדסה עין כרם"

נחום נביס והנוירוכירורג ד"ר סמואל מוסקוויסי (צילום: דוברות הדסה)נחום נביס והנוירוכירורג ד"ר סמואל מוסקוויסי (צילום: דוברות הדסה)
אא

בשורה טובה: נחום נביס, הצעיר בן ה- 17.5 שנפצע לפני מספר חודשים באורח אנוש בפיגוע הדריסה בסמוך ליישוב אלעזר שבגוש עציון, שוחרר הבוקר (ראשון) מבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, בו היה מאושפז, להליך שיקום.

עם הגעתו לבית החולים ביום הפיגוע, סבל נחום מפגיעת ראש קשה ביותר, ולחייו נשקפה סכנה. הוא נותח באופן מיידי על ידי הנוירוכירורג ד"ר סמואל מוסקוויסי והמרדים ד"ר אבו ג׳אריס תאמר, בניתוח שהציל את חייו. הוא שהה זמן ממושך ביחידה לטיפול נמרץ נוירוכירורגי, ובמהלך החודשים נותח מספר פעמים נוספות. לאחר חודשים של הליך החלמה מורכב וקשה, ועם הטבה נוספת במצבו, שוחרר נחום כאמור לתחילתו של הליך שיקומי ארוך המצפה לו.

הוריו של נחום, זהבה ונפתלי, כתבו עם צאתם מבית החולים: "תודה לבורא העולם, ששלח לנו שליחים כמלאכים בהדסה עין כרם. לכולם אנחנו מודים: מאנשי הניקיון שעבודתם חיונית, כוחות העזר החייכניים שעובדים קשה, האחים והאחיות המסורים שנותנים את כל הלב, המתמחים שעובדים לילות כימים ובכל זאת עושים כל מה שצריך ומתייחסים כל כך יפה גם בזמני עייפות לא פשוטה".

"ומעל הכל – תודה גדולה, שבלתי ניתנת לתיאור במילים, לנוירוכירורג הבכיר ד"ר סמואל מוסקוויסי, שהיה שליח נאמן ומסור במלחמה להצלת חייו של נחום – ולא פעם אחת; שעשה הכל במקצועיות גדולה ובלב רחב, ובזכותו ובזכות ד"ר גיא רוזנטל, מנהל יחידת טיפול נמרץ נוירוכירורגיה בעין כרם, יש לנו את נחום חי ונושם, שעובד קשה, מתקדם ומשתקם", הוסיפו ההורים הנרגשים.

בפיגוע הדריסה, שאירע ב- 16 באוגוסט, נפצעה גם נעם נביס בת ה- 20, אחותו של נחום. היא סבלה מפציעה אורטופדית ברגליה, ומצבה הוגדר בינוני. היא שוחררה מבית החולים כעבור כשבועיים, לאחר ניתוח שעברה, לטיפול שיקומי בבית החולים הדסה הר הצופים.

כזכור, המחבל הדורס – שהיה מזוהה עם הפת"ח והג'יהאד האסלאמי, ונכלא בעבר בישראל בגין עבירות של טרור עממי – ביצע את הפיגוע ברכב גנוב, שנשא לוחיות רישוי ישראליות. שוטר, שנסע מאחורי הרכב הדורס בניידת סמויה, ראה אותו סוטה בפראות מהנתיב לעבר תחנת האוטובוס הסמוכה לאלעזר. הרכב עלה על המדרכה, פגע בשני הצעירים, ולאחר מכן התהפך לתוך התעלה שמאחורי התחנה. השוטר זיהה כי הנהג הדורס מנסה לצאת מהמכונית, ירה לעברו והרג אותו.

תיעוד פיגוע הדריסה (קרדיט סרטון: דוברות המשטרה)

תגיות:גוש עציוןפיגוע דריסה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה