חדשות בעולם

טראמפ מאיים: "נפגע ב- 52 מטרות איראניות במהירות ובעוצמה"

בתגובה לאיומיה של איראן לנקום את חיסולו של מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני, הבהיר נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, כי ארצו תגיב בנחישות על כל פגיעה בה: "אם איראן תתקוף שוב – נכה אותה בעוצמה שלא הוכתה בה בעבר"

טראמפ (צילום: שאטרסטוק)טראמפ (צילום: שאטרסטוק)
אא

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, שיגר בשעות האחרונות (ראשון) איומים חריפים לעברה של איראן, על רקע חיסולו של מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני, והאיומים האיראניים בנקמה.

"איראן מדברת באומץ רב על סימון נכסים של ארצות הברית כנקמה על כך שפטרנו את העולם ממנהיג הטרור שלהם, שרצח רק עכשיו אמריקני אחד ופצע רבים אחרים, שלא לדבר על כל האנשים שהרג במהלך חייו, כולל לאחרונה אזרחים איראניים", כתב טראמפ בטוויטר. "הוא כבר תקף את השגרירות שלנו והתכונן לפגוע ביעדים נוספים. איראן אינה אלא בעיה אחת גדולה במשך שנים".

"זאת אזהרה", הוסיף טראמפ. "אם איראן תפגע באמריקנים או בנכסים אמריקנים – אנחנו סימנו 52 אתרים איראניים, המסמלים את מספר בני הערובה האמריקניים שנפלו בשבי בידי איראן לפני שנים רבות. חלק מהיעדים בעלי חשיבות גבוהה לאיראן ולתרבותה – יעדים אלו, ואיראן עצמה, יוכו במהירות רבה ובעוצמה רבה. ארצות הברית לא תסבול עוד איומים!".

בהמשך כתב הנשיא האמריקני: "הם תקפו אותנו, ואנחנו הכינו בחזרה. אם הם יתקפו שוב – ואני ממליץ להם מאוד שלא לעשות זאת – נכה אותם בעוצמה שלא הוכו בה בעבר. ארצות הברית הוציאה רק עכשיו שני טריליון דולר על ציוד צבאי. אם איראן תתקוף בסיס אמריקני, או אמריקני כל שהוא, לא נהסס להשתמש בציוד זה נגדם".

אמש נורו מספר רקטות לעבר יעדים אמריקניים בעיראק, ביניהם "האזור הירוק", המתחם בו שוכנת שגרירות ארצות הברית בבגדאד. אחת הרקטות התפוצצה בתוך המתחם, אולם לא היו נפגעים. רקטות נוספות שוגרו לעבר בסיס חיל האוויר העיראקי "בלד", צפונית לבגדאד, בו נמצאים כוחות אמריקניים.

במפלגה הדמוקרטית המשיכו בסוף השבוע למתוח ביקורת על האישור שנתן טראמפ לחיסולו של סולימאני. בתגובה לאיומיו של הנשיא כנגד איראן, כתב ג'ו ביידן, המועמד המוביל בפריימריז הדמוקרטיים, כי "ככל שהקירות סוגרים על הבחור הזה יותר, כך הוא הופך להיות יותר חסר היגיון". יו"ר בית הנבחרים, הסנאטורית הדמוקרטית ננסי פלוסי, כתבה בטוויטר כי המבצע לחיסולו של סולימאני "מעורר שאלות יותר מתשובות בנוגע לתזמון, לאופן הביצוע ולהצדקת ההחלטה לפעולות עוינות נגד איראן". דבריה של פלוסי נאמרו לאחר שהבית הלבן מסר לקונגרס דיווח מסווג על המתקפה הצבאית בעיראק, בה נהרג סולימאני.

בתוך כך, מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, שוחח אמש בטלפון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. השיחה עסקה באיומיה של איראן ובניסיונותיה לערער את היציבות במזרח התיכון. פומפאו כתב לאחר מכן בטוויטר, כי הוא "אסיר תודה לישראל על תמיכתה האיתנה במאבק בטרור. הקשר בין ישראל וארצות הברית אינו ניתן לשבירה".

נתניהו, שקיצר את ביקורו המדיני ביוון ושב לארץ לפני כניסת השבת, הגיב על חיסולו של סולימאני, בהצהרה קצרה לעיתונאים בנמל התעופה באתונה: "כפי שלישראל יש את הזכות להגנה עצמית, לארצות הברית יש את אותה הזכות בדיוק. סולימאני אחראי למותם של אזרחים אמריקנים וחפים מפשע רבים אחרים, והוא עמד לארגן פעולות התקפיות נוספות. הנשיא טראמפ ראוי לכל ההערכה על שפעל בנחישות, בעוצמה ובמהירות. אנחנו עומדים לחלוטין לצידה של ארצות הברית במאבקה הצודק לביטחון, לשלום ולהגנה עצמית".

תגיות:איראןדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה