חדשות בארץ

דיווח: אם אדלשטיין יטרפד את הדיון בחסינות נתניהו, כחול לבן תפעל להדחתו

בהסכמות שהתגבשו בין יו"ר הכנסת לנציגי כחול לבן בוועדה המסדרת נקבע כי לאדלשטיין תינתן זכות וטו בשאלת קיום דיון והצבעה בנוגע לחסינות, זאת, בכפוף להתייעצות עם היועץ המשפטי לכנסת. אלא, שבליכוד מעריכים כי אדלשטיין, מספר 2 במפלגה, יקיים התייעצויות ופגישות למראית עין בלבד, אחרי שאת ההחלטה על טרפוד הדיון על החסינות הוא כבר קיבל

אדלשטיין ולפיד (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)אדלשטיין ולפיד (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

גורמים בכחול לבן הודיעו כי אם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין יכשיל את כינוסה של הוועדה המסדרת – שאמורה לדון בהקמת ועדת הכנסת שתדון במתן החסינות לראש הממשלה בנימין נתניהו המואשם בפלילים, במפלגה יבחנו את הדחתו מהתפקיד. לפי הדיווח הערב (חמישי) בחדשות 12, בליכוד מעריכים כי אדלשטיין, מספר 2 במפלגה, יקיים התייעצויות ופגישות למראית עין בלבד, אחרי שאת ההחלטה על טרפוד הדיון על החסינות הוא כבר קיבל.

אמש, שעות קודם תום המועד האחרון לכך, הודיע נתניהו כי יגיש לכנסת את בקשת החסינות מפני העמדתו לדין בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. "בכוונתי לפנות ליו"ר הכנסת כדי לממש את זכותי, חובתי ושליחותי להמשיך לשרת אתכם למען עתיד ישראל", אמר במסיבת עיתונאים במלון אוריינט בירושלים. נתניהו הוסיף ואמר כי "על פי החוק, החסינות היא זמנית. היא מתבטלת עם סיום כהונת הכנסת שהעניקה אותה. על פי החוק, אין שום אפשרות להימנע מהעמדה לדין. לכן כשנשאלתי בערוץ 12, השבתי 'מה פתאום'". בראיון לפני הבחירות באפריל, נשאל נתניהו בחדשות 12 האם יקדם איזשהו מהלך שימנע את העמדתו לדין. "מה? מה פתאום?! התשובה היא לא", אמר ראש הממשלה, "מה שיפיל את זה אלו העובדות עצמן".

נתניהו ואדלשטייןנתניהו ואדלשטיין

בהסכמות שהתגבשו בין יו"ר הכנסת לנציגי כחול לבן בוועדה המסדרת נקבע כי לאדלשטיין תינתן זכות וטו בשאלת קיום דיון והצבעה בנוגע לחסינות, זאת, בכפוף להתייעצות עם היועץ המשפטי לכנסת. משכך, זעם התעורר בכחול לבן לאחר שנודע להם אתמול כי יו"ר הכנסת מעכב את כינוסה של הוועדה המסדרת, וטענו כי הוא מנצל את משרתו הרמה לסיוע לראש הממשלה. "תשובתו של אדלשטיין היא ניסיון מביש למנוע מהכנסת לדון בבקשת החסינות של נתניהו", נמסר מטעם המפלגה. "לא האמנו שיו"ר הכנסת ינצל את מעמדו הממלכתי כדי להפוך את כנסת ישראל לעיר מקלט".

יו"ר כחול לבן בני גנץ הגיב אתמול לדבריו של נתניהו, ואמר: "נתניהו יודע שהוא אשם. מי שחושב שלא יהיה כלום כי אין כלום לא מפחד לעמוד למשפט". במסיבת עיתונאים בכפר המכביה, אמר גנץ כי ראש הממשלה "מסכן את הבסיס האזרחי שכולנו חונכנו עליו, שכל אדם שווה בפני החוק. מעולם לא תיארתי לעצמי שנגיע ליום שבו ראש ממשלת ישראל יימנע מלהתייצב לפני החוק ומערכת המשפט. שלראש ממשלה לא יהיה אכפת מעתידה של מדינת ישראל אלא אך ורק מעצמו ומגורלו האישי".

תגיות:יולי אדלשטייןכחול לבןחסינות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה