חדשות בארץ

שקד נגד נתניהו: "במדינת ישראל לא תופרים תיקים"

יו"ר הימין החדש רמזה לאפשרות כי מפלגתה תתנגד לבקשת החסינות שיגיש נתניהו לוועדת הכנסת, והדגישה כי בשלב זה היא לא מתכוונת להכריע בנושא: "אם נגיע לדיון בוועדת הכנסת נשמע את כל הצדדים, נשקול את כל השיקולים, גם המשפטיים, גם הפוליטיים, גם הציבוריים, נבחן את העילות שבגללן הוא מבקש חסינות ואז נחליט"

שקד ונתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)שקד ונתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שרת המשפטים לשעבר, ח"כ איילת שקד, הגיבה היום (חמישי) לדבריו אמש של ראש הממשלה בימין נתניהו, שביקש מהכנסת חסינות מפני העמדה לדין בטענה שחוק החסינות "נועד להגן על נבחרי ציבור מתפירת תיקים". "אני אמרתי כבר שבמדינת ישראל לא תופרים תיקים", אמרה שקד בריאיון ל-ynet. בד בבד, היא טענה כי הפרקליטות נוקטת ב"סוג של טהרנות יתר".

שקד הוסיפה: "אני ישבתי מול כל הנהלת הפרקליטות, היה לנו כמעט כל חצי שנה דיון כזה, ואמרתי באחד הדיונים דברים לא פשוטים. אמרתי לפרקליטות שהם צריכים להיזהר מלעשות פליליזציה מההליך הפוליטי, כי ההליך הפוליטי פועל על תן וקח. זה פוליטיקה. להפוך תן וקח לדבר פלילי זה טהרנות יתר".

עם זאת, היא רמזה לאפשרות כי מפלגתה, הימין החדש, תתנגד לבקשת החסינות שיגיש נתניהו לוועדת הכנסת, והדגישה כי בשלב זה היא לא מתכוונת להכריע בנושא. "אם נגיע לדיון בוועדת הכנסת נשמע את כל הצדדים, נשקול את כל השיקולים, גם המשפטיים, גם הפוליטיים, גם הציבוריים, נבחן את העילות שבגללן הוא מבקש חסינות ואז נחליט".

נתניהו, אמשנתניהו, אמש

בהתייחס להערכה כי בג"ץ לא צפוי להתערב בנושא הטלת המנדט על נתניהו, המואשם בפלילים, אם ינצח בבחירות, אמרה השרה לשעבר כי היא אמרה "לאורך כל הדרך", שבית המשפט לא יתערב בסוגייה זו. "זה עניין פוליטי, ציבורי, אני מכירה היטב את נשיאת בית המשפט העליון, היא אישה רצינית, ואם אין עילה להתערב, הם לא יתערבו", אמרה.

במהלך ריאיון שהעניקה אתמול לכאן ב' נשאלה שקד האם ישנה אפשרות שהימין החדש תתנגד למתן החסינות לנתניהו, ועל כך השיבה: "כן, כל תרחיש יכול להיות. אנחנו לא רוצים להתחייב לדבר כזה מכיוון שאני חושבת שמאוד מאוד משנה מה יהיה המצב באותו זמן, מה יהיו הטענות של ראש הממשלה, מה יהיו הטענות נגד. זה מעין הליך שיפוטי וכהליך כזה בוודאי צריך להתייחס ברצינות ולשמוע את הטענות של הצדדים, גם את הטענות של ראש הממשלה וגם הטענות שמנגד. צריך להבין שיש שתי אפשרויות במקרה שהציבור ייתן אמון בנתניהו ונתניהו ייבחר שוב: או שהוא יבקש חסינות ויקבל, וכך משפטו יידחה, או שעל פי חוק הוא יכול לנהל את משפטו ולהוכיח את חפותו".

תגיות:איילת שקדחסינות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה