חדשות בעולם

מפקד משמרות המהפכה: "לא חוששים ממלחמה, נשבור את ארצות הברית"

בעקבות המתיחות הגוברת בין ארצות הברית ואיראן, אמר מפקד משמרות המהפכה האיראניים, חוסיין סלאמי, כי ארצו אינה חוששת ממלחמה: "יש לנו הכוח לשבור את האמריקנים, אנחנו לא מודאגים"

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

מפקד משמרות המהפכה באיראן, חוסיין סלאמי, איים הבוקר (חמישי) על ארצות הברית, ברקע ההסתערות של מפגינים על השגרירות האמריקנית בבגדאד. "אנחנו לא מובילים את המדינה למלחמה, אולם גם לא חוששים ממנה", צוטט סלאמי בסוכנות הידיעות האיראנית טסנים. "אנחנו אומרים לארצות הברית לדבר בצורה הולמת עם האומה האיראנית. יש לנו הכוח לשבור את האמריקנים מספר פעמים, ואנחנו לא מודאגים".

אלפי אזרחים עיראקיים ואנשי מיליציות חמושים הפגינו שלשום מחוץ למתחם שגרירות ארצות הברית בבגדאד, במחאה על המתקפה האמריקנית בתחילת השבוע נגד יעדים של המיליציה השיעית הפרו-איראנית המכונה גדודי חיזבאללה (כתאאב חיזבאללה). המפגינים יידו אבנים ובקבוקים לעבר המאבטחים בשער הכניסה הראשי למתחם, ניפצו מצלמות אבטחה והשמיעו קריאות גנאי נגד ארצות הברית וישראל. הם אף העלו באש עמדות שמירה חיצוניות שלא היו מאוישות. חלקם הצליח לפרוץ לתוך המתחם והציתו בתוכו אש.

בעקבות האירועים, הודיע הפנטגון על תגבור של כוחות צבא ארצות הברית במזרח התיכון. מזכיר ההגנה מארק אספר מסר, כי לאזור יישלחו באופן מיידי כ- 750 חיילים, וכי כוחות נוספים יהיו מוכנים לצאת לדרך כבר בימים הקרובים. חיילי מארינס, שהוצבו במחוזות אחרים בעיראק, הגיעו כבר אל השגרירות כדי לתגבר את האבטחה עליה.

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, האשים את איראן באחריות למתרחש. "איראן מנצחת על מתקפה נגד שגרירות ארצות הברית בעיראק. היא תישא באחריות המלאה לחיים שאבדו או לנזק שנגרם לכל אחד מהמתקנים שלנו", כתב בטוויטר. "הם ישלמו מחיר גבוה מאוד. זו לא אזהרה, זה איום". מאוחר יותר אמר טראמפ, כי אינו צופה שתפרוץ מלחמה עם איראן, וגם אינו מעוניין בכך. "אני לא חושב שזה רעיון טוב עבור איראן, היא לא תארך זמן רב", אמר לכתבים באתר הנופש שלו מאר-א-לאגו בפלורידה. "האם אני רוצה בכך? לא. אני רוצה שלום, אני אוהב שלום, ואיראן צריכה לרצות שלום יותר מכולם. כך שאני לא רואה את זה קורה, אני לא חושב שאיראן רוצה שזה יקרה".

מנהיגה העליון של איראן, עלי חמינאי, הגיב בלעג על דבריו של טראמפ. "אינך יכול לעשות דבר", אמר בנאום בטהראן. "אם היית אדם הגיוני – מה שאינך – היית נוכח לדעת כי פשעייך בעיראק ואפגניסטן גרמו לאומות לשנוא אותך". חמינאי הבהיר, כי "אם הרפובליקה האסלאמית תחליט להציב אתגר ולהילחם – היא תעשה זאת באופן חד-משמעי. איננו מחפשים מלחמה, אולם נגן בתוקף על האינטרסים, הכבוד והתהילה של האומה האיראנית. אם מישהו יאיים על כך – נתעמת עמו על כך ללא היסוס ונכה בו".

המחאה האלימה מול השגרירות האמריקנית בבגדאד נמשכה גם אתמול בשעות הבוקר. מאות מפגינים, חמושים ותומכי המיליציות השיעיות, יידו אבנים לעבר המתחם, וניסו להצית את החומות המקיפות אותו. כוחות ביטחון אמריקניים השתמשו ברימוני גז מדמיע כדי לפזר אותם. בהמשך היום פנו המיליציות בקריאה לאנשיהן ותומכיהן לעזוב את המקום – קריאה שנענתה בהדרגה.

תגיות:איראןארצות הבריתעיראקמשמרות המהפכה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה