חדשות יהדות

הזדעזעתם מהסרטון האנטישמי של ישראל ביתנו? כך נשיב תשובה מוחצת

התשובה המוחצת לסרטון ההסתה של מפלגת ישראל ביתנו נגד מצוות טהרת המשפחה: התחזקות במצווה, קיום ההלכות בשמחה, וטבילה במקווה

  • ד' טבת התש"פ
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הסרטון שזעזע את הציבור הדתי פורסם על ידי ח"כ אלכס קושניר מישראל ביתנו. בסרטון, "חשף" הח"כ כי בו אמר כי העומס בחדרי המיון נובע משירות שמעניקות קופות החולים לנשים ששומרות על נידה. עוד ציין הח"כ כי רבנים שולחים את הנשים שמגיעות להתייעץ בנושאי טהרה, לבדיקות מיוחדות אצל אחות קופת חולים, מה שגורם לעומס ולתורים על חשבון הציבור, ואף לפגיעה באלו הזקוקים לחיסונים נגד שפעת.

מיותר לציין שזהו שקר מוחלט, שמטרתו היחידה היא ליצור פילוג ושנאה בין הציבור הדתי לחילוני בישראל, ולהרבות מנד"טים למפלגתו של קושניר. אם היה הח"כ טורח לברר מעט על הנושא, ואף לשוחח קצרות עם אדם דתי כלשהוא, הוא היה מגלה כי נשים הזקוקות לבדיקת טהרה נשלחות בדרך כלל לבודקות טהרה מקצועיות שמקבלות בקליניקות פרטיות או אפילו אצלן בבית והבדיקה כרוכה בתשלום.

אמנם, קיים שירות של בודקות טהרה בקופות החולים, אך הוא ניתן בערים בהן יש ריכוז חרדי גבוה. אף בערים אלו, השירות קיים במשך מספר שעות שבועיות בלבד.

בהזדמנות זו חשוב להדגיש שבניגוד לדעה הרווחת, גם המימון בישראל למקוואות מושתת ברובו על עמותות וארגונים וולנטריים. ההקצאה של המדינה לבניית מקוואות היא חלקית ביותר, כנ"ל לגבי שיפוץ וחידוש של מקוואות ישנים. הציבור המכיר בחשיבותה של מצווה זו תורם מכיסו למען שיפוץ וחידוש המקוואות.

הזדעזעתם מהסרטון? בואו והצטרפו אלינו, לחיזוק במצוות טהרת המשפחה.

האם שמירת טהרת המשפחה שייכת רק לדתיים? במה המצווה הזו יכולה לשפר לי את איכות החיים? הרב אבנר קוואס פותח לנו פתח לעולם הטהרה:

כל מה שרציתם לדעת על המצווה הקסומה, מצוות טהרת המשפחה, במדור מושקע במיוחד. היכנסו.

תגיות:ישראל ביתנומצוות טהרת המשפחה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה