חדשות בארץ

לאחר שהועברה לכלא מרוחק בתנאים קשים: נעמה הוחזרה למוסקבה

הקונסולית הישראלית במוסקבה אמרה ליפה יששכר כי נעמה הוחזרה היום לכלא איקשה במוסקבה, בו שהתה עד לדיון בערעורה לפני כשבועיים, זאת, לאחר שהועברה ממנו במפתיע לכלא מרוחק ממוסקבה בו היא הוחזקה ללא ביגוד חם ומבלי שיועבר אליה הציוד האישי שלה. יפה: "אני לא מבינה איך הנשיא פוטין יכול לעשות דבר כזה. היא אפילו לא הייתה תיירת. מה הוא דורש? זה כנראה משהו אסטרטגי"

יששכר בכלא הרוסייששכר בכלא הרוסי
אא

נעמה יששכר הוחזרה היום (רביעי) לכלא איקשה במוסקבה, בו שהתה עד לדיון בערעורה לפני כשבועיים – כך מסרה קונסולית ישראל במוסקבה, יפה אילובצקי, לאמה של נעמה, יפה יששכר. הדיווח מגיע לאחר שאתמול נודע כי ביום שישי היא הועברה לכלא אחר המרוחק ממוסקבה – מבלי ליידע את משפחתה או צוות סנגוריה, בו היא הוחזקה ללא ביגוד חם ומבלי שיועבר אליה הציוד האישי שלה.

ביום שני איתרה אותה עורכת דינה בבית סוהר המכונה "כלא 11", שם היא מצאה את יששכר ללא ביגוד חם שמסרה לה אמה בדיון בערעורה בבית המשפט המחוזי לפני כשבועיים. במשרד החוץ הנחו את הקונסולית, יפה אולבצקי, לבקש מהרשויות שיתירו את העברת הציוד – הכולל מעיל, בגדים וספרים, לנעמה, ואילו הרשויות מסרו בתגובה כי היא תועבר לכלא אחר, אך לא היה ברור באיזה כלא מדובר.

עוד מסרה עורכת הדין כי הרשויות בכלא אסרו על נעמה להכניס לתאה את הספרים שקיבלה ממשפחה. עם זאת, הפרקליטה טענה כי נאמר לה שנעמה תעבור בקרוב לכלא אחר. "הבנו שהיא בכלא זמני שאין שם ביקורים, כי זה כלא מעבר", אמרה האם, יפה, בריאיון ל'וואלה'. "אין לה בגדים חמים, היא לא ידעה שיעבירו אותה מקום". היא הוסיפה כי עורכת הדין, שאמרה כי "נעמה די חוששת", ציינה כי "המקום לא משהו". לדבריה, "היא הייתה עדינה איתי, זה גרוע ממקודם". המשפחה התלוננה כי בניגוד לאסירים האחרים – מנעמה נשללת האפשרות לשוחח עם אמה.

הפגנה למען שחרורה של נעמה (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)הפגנה למען שחרורה של נעמה (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

אתמול נועד ראש המל"ל מאיר בן שבת עם משפחתה של הצעירה הישראלית, שנדונה לשבע שנות מאסר וחצי בגין הברחת חומר אסור לשטח רוסיה. הפגישה ארכה כשעתיים וחצי, ואליה הצטרף ראש הממשלה בנימין נתניהו ששהה בה כ-20 דקות. השניים עדכנו את בני המשפחה בדבר השיחות שהתקיימו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, אולם לא הרחיבו אודות כל המאמצים שנעשים. במהלך הפגישה עדכנה המשפחה את נתניהו ובן שבת על מצבה הנפשי הירוד במיוחד של נעמה, ועל הקושי לשמר אצלה תקווה כי היא תשוחרר בקרוב.

בריאיון שהעניקה הבוקר ל-103fm אמרה אמה כי "נתניהו היה מאוד קשוב לליעד (אחותה של נעמה – א"פ( במהלך השיחה והיא סיפרה לו מה עובר עליה". לדבריה, "נתניהו התחייב להחזיר את נעמה אבל לא נקב בתאריך". היא הוסיפה: "אני לא מבינה איך הנשיא פוטין יכול לעשות דבר כזה. היא אפילו לא הייתה תיירת. מה הוא דורש? זה כנראה משהו אסטרטגי".

עוד אמרה אמה של הצעירה כי "אנחנו רוצים להגיש ערעור לבית משפט גבוה יותר, הדבר יקרה אחרי שהחגים ברוסיה יעברו".

"ראש הממשלה נתניהו שלשום הוא אמר שהם כן פועלים. הייתה אמורה להיות לנו פגישה אך לא עליתי על הטיסה כי לא ידעתי מה קורה עם נעמה. כשנודע לי הטיסה כבר עזבה בלעדיי והוא נפגש עם בתי ליעד", מסרה יפה.

תגיות:נעמה יששכררוסיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה