סלבס בהתחזקות

נתן גושן: "להגדיר תפילות כהדתה זו כפייה חילונית"

הזמר והיוצר המתחזק, נתן גושן, דוחה את הביקורת על כתיבתו היהודית: "למה דתיים צריכים כל כך להיזהר כשהם מדברים על אלוהים? למה זו כפייה דתית? זו מדינה חופשית"

  • ד' טבת התש"פ
אא

"לא אתנצל": הזמר והיוצר נתן גושן, הידוע בהתחזקותו הרוחנית ובקרבתו ליהדות, דוחה את הביקורת על כתיבתו היהודית ואת הטענות כי היא מהווה "הדתה". בסרטון חדש שהעלה לרשת, תהה גושן: "איזה כיף זה חופש הביטוי. הרי בדור כזה זו פריבילגיה ענקית, שכולנו ליברלים וכל אחד יכול לכתוב על מה שבא לו. אז למה האווירה התוקפנית? את זה אני לא מבין".

"אם כבר ליברלים וכל אחד עושה מה שטוב לו – אז שכל אחד יחליט. ולמה דתיים צריכים כל כך להיזהר כשהם מדברים על אלוהים? למה זו כפייה דתית? זו מדינה חופשית".

היוצר המתחזק לא הסתפק בכך, ועלה להתקפה מדם לבו: "להגדיר תפילות כהדתה, זה לא נורמלי – זו כפייה, רק חילונית. כפייה הדרגתית. לטעון שאמונה זה פרימיטיבי, זו יותר מטענה בעייתית".

"שבעים שנה עברו, שכחנו מי אנחנו", המשיך גושן. "לדבר על יהדות היום זה בור ללא תחתית. מצחיק שהסיבה היחידה שכולנו פה היום היא כי בתורה כתוב שאלוהים החליט. אלפיים שנות גלות כמעט גמרו אותנו באירופה – וניצלנו, אבל יש עוד טעם מר. עכשיו אנחנו פה ועברו כמה שנים, ואנשים חוזרים לשם כי לקנות פה זה יקר, וזה נורא מוזר".

"תחליטו לאהוב אותי או לא – אני לא אתנצל על מה שנאמר, כי הלב שלי נשבר. בורא עולם, אני לא צדיק – אבל אני איתך עד שהכל נגמר", הצהיר גושן בסיום דבריו.

"נחכה לך", הדואט האחרון שהוציא גושן לאחרונה יחד עם ישי ריבו, הפך עד מהרה ללהיט. השיר, אותו כתב גושן והלחין, זכה ל- 5 מיליון צפיות ביוטיוב ולהשמעות רבות בכלי התקשורת. זו אולי גם אחת הסיבות לכך שמבקר המוזיקה גל אוחובסקי יצא בשצף קצף נגד השיר, וטען כי מדובר ב"שיר ההדתה האולטימטיבי".

תגיות:ישי ריבונתן גושןהדתה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה