חדשות בעולם

חמינאי לטראמפ: "אינך יכול לעשות לנו דבר, נכה במי שיאיים עלינו"

בבגדאד נמשכות, זה היום השני, ההפגנות האלימות מול מתחם השגרירות האמריקנית. מנהיגה העליון של איראן, עלי חמינאי, לגלג על איומיו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, לגבות מחיר מהרפובליקה האסלאמית: "פשעייך בעיראק ואפגניסטן גרמו לאומות לשנוא אותך"

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

מנהיגה העליון של איראן, עלי חמינאי, גינה הבוקר (רביעי) את המתקפה שערך צבא ארצות הברית נגד יעדים של המיליציה השיעית-עיראקית "גדודי חיזבאללה". בנאום שנשא בטהראן, תקף המנהיג האיראני את נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ: "פשעייך בעיראק ואפגניסטן גרמו לאומות לשנוא אותך".

המתקפה האמריקנית בתחילת השבוע כוונה נגד חמישה יעדים של המיליציה הפרו-איראנית, המסונפת ל"גיוס העממי" (אל-חשד א-שעבי), ארגון הגג של המיליציות השיעיות בעיראק. לפחות 25 פעילים של המיליציה נהרגו במתקפה, וכ- 55 נפצעו.

"תראו מה האמריקנים עושים בעיראק ובסוריה. הם נוקמים ב'גיוס העממי' שהביס את דאע"ש", הוסיף חמינאי. "מאז ש'הגיוס העממי' הביס את דאע"ש, שנוצר על ידי ארצות הברית, הם נוקמים. הממשלה האיראנית, העם האיראני ואני מגנים זאת בתוקף".

חמינאי התייחס להסתערות אתמול של אלפי מפגינים עיראקיים תומכי המיליציות על השגרירות האמריקנית בבגדאד, והגיב על האיום של טראמפ כי "איראן תישא באחריות" לתקרית ותשלם על כך "מחיר גבוה מאוד". הוא לעג לנשיא האמריקני ואמר: "אחת, אינך יכול לעשות דבר. שתיים, אם היית אדם הגיוני – מה שאינך – היית נוכח לדעת כי פשעייך בעיראק ואפגניסטן גרמו לאומות לשנוא אותך".

"אם הרפובליקה האסלאמית תחליט להציב אתגר ולהילחם – היא תעשה זאת באופן חד-משמעי. איננו מחפשים מלחמה, אולם נגן בתוקף על האינטרסים, הכבוד והתהילה של האומה האיראנית. אם מישהו יאיים על כך – נתעמת עמו על כך ללא היסוס ונכה בו", הצהיר חמינאי.

טראמפ, שכאמור איים אתמול בתגובה נגד משטר האיתוללות, אמר הלילה כי אינו צופה שתפרוץ מלחמה עם איראן, וגם אינו מעוניין בכך. "אני לא חושב שזה רעיון טוב עבור איראן, היא לא תארך זמן רב", אמר לכתבים באתר הנופש שלו מאר-א-לאגו בפלורידה. "האם אני רוצה בכך? לא. אני רוצה שלום, אני אוהב שלום, ואיראן צריכה לרצות שלום יותר מכולם. כך שאני לא רואה את זה קורה, אני לא חושב שאיראן רוצה שזה יקרה".

בעקבות האירועים במתחם השגרירות האמריקנית בבגדאד, הודיע הפנטגון על תגבור של כוחות צבא ארצות הברית במזרח התיכון. מזכיר ההגנה מארק אספר מסר, כי לאזור יישלחו באופן מיידי כ- 750 חיילים, וכי כוחות נוספים יהיו מוכנים לצאת לדרך כבר בימים הקרובים. חיילי מארינס, שהוצבו במחוזות אחרים בעיראק, הגיעו במהלך הלילה אל השגרירות כדי לתגבר את האבטחה עליה.

בתוך כך, מאות מפגינים התגודדו גם הבוקר בסמוך לשגרירות ארצות הברית בבגדאד, יידו אבנים לעבר המתחם וניסו להצית את החומות המקיפות אותו. רשת אל-ערביה דיווחה, כי כוחות ביטחון אמריקניים השתמשו ברימוני גז מדמיע כדי לפזר אותם. במהלך הלילה הקימו המפגינים אוהלים מסביב למתחם. סוכנות רויטרס דיווחה, כי הבוקר הם הביאו מוצרי מזון, ציוד לבישול ומזרנים, והצהירו על כוונתם לשהות במקום תקופה ארוכה.

תגיות:איראןעלי חמינאיעיראקדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה