חדשות בעולם

קים ג’ונג און: בקרוב נחשוף "נשק אסטרטגי חדש"

מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, האשים את ארצות הברית בסחבת מכוונת במשא ומתן, ואיים כי ארצו "תעבור לפעולה מזעזעת". נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ: "קים חתם על הסכם, אני חושב שהוא יעמוד במלה שלו"

קים ג’ונג און (צילום: שאטרסטוק)קים ג’ונג און (צילום: שאטרסטוק)
אא

מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, איים הלילה (רביעי) כי ארצו תחשוף "בעתיד הקרוב" בפני העולם "נשק אסטרטגי חדש". בפגישה עם בכירי ההנהגה הצפון-קוריאנית, הצהיר מנהיגה של המדינה המסוגרת כי לא יסכים להתפרק מנשק גרעיני כל עוד ארצות הברית ממשיכה ב"מדיניותה התוקפנית" נגד קוריאה הצפונית. כך דיווחה סוכנות הידיעות הצפון-קוריאנית הרשמית KCNA.

דבריו של קים נאמרו לאחר פקיעת המועד, אותו הציב להסרת הסנקציות האמריקניות על ארצו ולחידוש המשא ומתן בין שתי המדינות. הוא האשים, כי ארצות הברית נוקטת סחבת מכוונת במשא ומתן ומתנהגת "כמו גנגסטרים". לדבריו, "במצב הקיים", בו ארצות הברית ממשיכה באימונים משותפים עם קוריאה הדרומית ומוכרת לה נשק מתקדם, אין לארצו סיבה להמשיך בהקפאת הניסויים הגרעיניים והבליסטיים.

קים הזהיר עוד, כי קוריאה הצפונית "תעבור לפעולה מזעזעת" כדי לגרום לאמריקנים "לשלם על הסבל שגרמו עד כה לעמנו ועל הפגיעה בהתפתחות שלנו". הוא הבהיר, כי ארצו תמשיך בפיתוח תוכנית הגרעין שלה, שלדבריו נועדה לחזק את ההרתעה הגרעינית שלה מול האיומים הגרעיניים של ארצות הברית. עם זאת, הדגיש המנהיג הצפון-קוריאני כי "ההיקף והעומק" של קידום ההרתעה "יתואמו כראוי בהתאם לגישתה העתידית של ארצות הברית".

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הגיב על דבריו של קים. בשיחה עם כתבים במאר-א-לאגו, אתר הנופש שלו בפלורידה, אמר טראמפ: "יש לי יחסים טובים עם קים ג'ונג און. אני מחבב אותו, והוא מחבב אותי. הוא מייצג את ארצו ואני מייצג את ארצי, ואנחנו צריכים לעשות מה שאנחנו צריכים לעשות. אבל הוא חתם על הסכם בסינגפור, בו התחייב לדון בהתפרקות מגרעין. אני חושב שהוא יעמוד במלה שלו". מוקדם יותר אמר מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, כי "יהיה מאוד מאכזב" אם המנהיג הצפון-קוריאני יחזור בו מההבטחה שנתן לטראמפ באפריל 2018 לחדול מהניסויים. הוא הביע תקווה כי "קים יקבל את ההחלטה הנכונה, ויבחר בדרך של שלום ושגשוג ולא בדרך של קונפליקט ומלחמה".

תגיות:ארצות הבריתקים ג'ונג אוןדונלד טראמפקוריאה הצפונית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה