חדשות בעולם

ארה"ב מתגברת כוחותיה במזה"ת; טראמפ: לא צופה מלחמה עם איראן

בעקבות הפריצה למתחם השגרירות האמריקנית בבגדאד, הודיע הפנטגון על תגבור מיידי של כוחות הצבא האמריקני בכ- 750 חיילים. הנשיא טראמפ אמר, כי אינו צופה שתפרוץ מלחמה עם איראן, וגם אינו מעוניין בכך: "אני רוצה שלום, ואיראן צריכה לרצות שלום יותר מכולם"

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)
אא

משרד ההגנה של ארצות הברית הודיע הלילה (רביעי) על תגבור של כוחות הצבא האמריקני במזרח התיכון. מזכיר ההגנה מארק אספר מסר, כי לאזור יישלחו באופן מיידי כ- 750 חיילים, וכי כוחות נוספים יהיו מוכנים לצאת לדרך כבר בימים הקרובים.

תגבור הכוחות האמריקניים בא בתגובה להסתערות אתמול של אלפים על מתחם שגרירות ארצות הברית בבגדאד. אספר אמר, כי מדובר בתגובה "הולמת וזהירה" לעלייה ברמות האיום כלפי הצבא האמריקני: "ארצות הברית תגן על אנשיה ועל האינטרסים שלה ברחבי העולם".

בשיחה עם כתבים במאר-א-לאגו, אתר הנופש שלו בפלורידה, אמר נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, כי אינו צופה שתפרוץ מלחמה עם איראן, וגם אינו מעוניין בכך: "אני לא חושב שזה רעיון טוב עבור איראן, היא לא תארך זמן רב. האם אני רוצה בכך? לא. אני רוצה שלום, אני אוהב שלום, ואיראן צריכה לרצות שלום יותר מכולם. כך שאני לא רואה את זה קורה, אני לא חושב שאיראן רוצה שזה יקרה". אתמול האשים טראמפ את איראן באחריות להתפרעויות, ואיים כי היא "תישא באחריות המלאה".

כזכור, אלפי אזרחים עיראקיים ואנשי מיליציות חמושים הפגינו אתמול מחוץ למתחם שגרירות ארצות הברית בבגדאד, במחאה על המתקפה האמריקנית נגד יעדים של המיליציה השיעית הפרו-איראנית המכונה גדודי חיזבאללה (כתאאב חיזבאללה). את ההפגנה הובילו מנהיגי מיליציות המסונפות ל"גיוס העממי", ארגון הגג של המיליציות השיעיות בעיראק, הנתונות למרותה של איראן ונהנות מתמיכתה. המפגינים יידו אבנים ובקבוקים לעבר המאבטחים בשער הכניסה הראשי למתחם, ניפצו מצלמות אבטחה והשמיעו קריאות גנאי נגד ארצות הברית וישראל. הם אף העלו באש עמדות שמירה חיצוניות, שלא היו מאוישות. בהמשך הצליחו חלק מהמפגינים לפרוץ את אחד השערים, חדרו לתוך המתחם והציתו בו אש, אך לא הצליחו להגיע לבניין הראשי. כוחות ביטחון עיראקיים פיזרו אותם לבסוף, תוך שימוש בגז מדמיע וברימוני הלם. ארצות הברית הכחישה דיווחים, לפיהם השגריר האמריקני והסגל הדיפלומטי פונו מהמתחם.

בעקבות האירועים, האשים טראמפ את איראן באחריות למתרחש. "איראן הרגה קבלן אמריקני ופצעה רבים", כתב בטוויטר. "הגבנו בתוקף, וכך נעשה תמיד. עכשיו איראן מנצחת על מתקפה נגד שגרירות ארצות הברית בעיראק. הם יישאו באחריות המלאה". טראמפ הוסיף, כי הוא מצפה מהכוחות העיראקיים להעניק הגנה לשגרירות. בהמשך כתב הנשיא האמריקני: "איראן תישא באחריות המלאה לחיים שאבדו או לנזק שנגרם לכל אחד מהמתקנים שלנו. הם ישלמו מחיר גבוה מאוד. זו לא אזהרה, זה איום". בתגובה נוספת לאירועים, כתב טראמפ: "למיליוני העיראקים הרבים שרוצים חירות ולא רוצים להיות נתונים לשליטת איראן  – זה הזמן שלכם!".

תגיות:איראןארצות הבריתעיראקדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה