חדשות בארץ

ברגע האחרון: נתניהו האריך את כהונתו של דנון באו"ם

אי-הארכת כהונתו של השגריר באו"ם צפוי היה להוות מקור למבוכה בינלאומית עבור ישראל, ומשכך הערכות הן כי בסביבת נתניהו ניסו להפעיל לחץ על היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, על מנת שזה יאשר מינוי קבע למשרה בניו יורק, זאת, לאחר שנתניהו פנה אליו בנושא ונענה על ידו כי טרם קיבל החלטה בעניין

דנון באו"ם (צילום: שאטרסטוק)דנון באו"ם (צילום: שאטרסטוק)
אא

שעות לפקיעת המועד שבו אמורה הייתה כהונתו להסתיים, ראש הממשלה בנימין נתניהו האריך הערב (שלישי) את כהונתו של דני דנון כשגריר ישראל באו"ם עד לחודש מאי. קודם לכן דווח כי במשרד ראש הממשלה הוחלט שלא להאריך בשנית את תפקידו. אי-הארכת כהונתו של השגריר באו"ם צפוי היה להוות מקור למבוכה בינלאומית עבור ישראל, שכבר בחודש הקרוב אמורה לארח את השגרירה האמריקנית באו"ם, קלי קראפט, שאליה תוכנן להתלוות מקבילה בארגון הבינלאומי. בנוסף, בשל אירועי יום השואה שיתקיימו ב-27 בינואר במטה האו"ם, היעדרו של דנון עשוי להסב מפח נפש לירושלים.

בשל כך, הערכות הן כי בסביבת נתניהו ניסו להפעיל לחץ על היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, על מנת שזה יאשר מינוי קבע למשרה בניו יורק, זאת, לאחר שנתניהו פנה אליו בנושא ונענה על ידו כי טרם קיבל החלטה בעניין.

נתניהו ודנון (צילום: פלאש 90)נתניהו ודנון (צילום: פלאש 90)

דנון מונה לתפקיד באוגוסט 2015. בהחלטת הממשלה על מינויו נכתב כי הוא יכהן בתפקיד שלוש שנים, עד אוגוסט 2018, עם אפשרות הארכה לשנה רביעית. ביוני 2017 דווח מפי מקורות בליכוד כי לאור הערכתו שהבחירות יוקדמו, דנון תכנן לסיים את תפקידו ולשוב ארצה על מנת להתמודד. עם זאת, לאחר שנוכח כי הבחירות ייערכו רק ב–2019, ביקש מראש הממשלה להאריך את כהונתו כדי שיוכל לשוב לליכוד מתפקיד השגריר באו"ם ולא כאזרח פרטי. אולם, פניות אלה זכו לכתף קרה בלשכת ראש הממשלה, מה שהוביל אותו לפנות בנוסף לבכירי הליכוד, לרבות מקורבים לנתניהו, בבקשה כי יסייעו לו לשכנע את ראש הממשלה להאריך את כהונתו.

מינויו של דנון לתפקיד הנחשק באה ברקע צבירת כוחו במפלגה, במסגרתה התמודד בפריימריז על ראשות הליכוד מול נתניהו ב-2014 – וזכה ל-25% מהקולות. נתניהו, שביקש לערוך שינויים בהרכב הממשלה ולהרחיק את דנון - שנתפס בעיני רבים כאופוזיציה ימנית בתוך הליכוד - החליט על פיטוריו מתפקיד סגן שר הביטחון ביולי 2014, בעת מבצע "צוק איתן", לאחר שזה מתח ביקורת על תפקודו, אותה כינה "מדיניות של מרצ" ו"התנהלות רופסת".

ביוני 2016 נבחר לראשות ועדת המשפט של העצרת הכללית של האו"ם, ובכך היה לישראלי הראשון שעומד בראש ועדה קבועה של האו"ם. במאי 2017 הוא מונה לסגן נשיא העצרת הכללית של האו"ם, כנציג קבוצת המדינות המערביות.

תגיות:האו"םדני דנון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה