חדשות בארץ

סופית: נתניהו הגיש ליו"ר הכנסת בקשת חסינות; הוועדה המסדרת תכונס ברביעי

נתניהו העביר היום ליו"ר הכנסת אדלשטיין את בקשתו לחסינות מפני העמדה לדין, במסגרתה דרש מהכנסת לדון בחסינות בשלושת תיקיו. גם במידה שהכנסת תאשר את מתן החסינות לנתניהו - או לחילופין לא תאשר - יוכל כל גורם אזרחי – לרבות היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, לעתור לבג"ץ. במקביל, בכחול לבן הודיעו כי הוועדה המסדרת תכונס ביום רביעי לדיון בנושא הקמת ועדת הכנסת

נתניהו בוועידת מקור ראשון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו בוועידת מקור ראשון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיש היום (שני) את בקשתו לחסינות מפני העמדה לדין, ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, זאת, שלושה ימים לתום המועד שהוקצב לו לבקשה זו. לפי הדיווח בחדשות 13, במכתב שהעביר לאדלשטיין כתב נתניהו כי בכוונתו לבקש מהכנסת חסינות בשלושת התיקים, בהם הוא מואשם בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. במקביל, בכחול לבן הודיעו כי יכנסו דיון על הקמת ועדה שתבחן את בקשת נתניהו. "עקב כוונת ראש הממשלה בנימין נתניהו להגיש בקשת חסינות מפני העמדה לדין באשמת שוחד, מרמה והפרת אמונים, הודיע כעת ח"כ אבי ניסנקורן כי הוועדה המסדרת תכונס ביום רביעי לדיון בנושא הקמת ועדת הכנסת", נמסר בהודעת המפלגה.

בסמכותה של הכנסת להעניק לו חסינות על כל תיקיו או רק על חלק מהם, אולם גם במידה שהכנסת תאשר את מתן החסינות לנתניהו, או לחילופין לא תאשר, יוכל כל גורם אזרחי – לרבות היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, לעתור לבג"ץ, או שראש הממשלה יעשה זאת אם תידחה הכנסת את בקשתו. תקדימי עבר מלמדים כי בג"ץ התערב בהחלטות המחוקק כשסבר כי החסינות ניתנה או הוסרה מחוסר סבירות, חריגה מסמכות, או מחוסר בראיות. כך למשל אירע ב-2005, אז הורה בג"ץ לוועדת הכנסת לדון בשנית בבקשת החסינות שהגיש חבר הכנסת לשעבר מיכאל גורלובסקי (הליכוד), לאחר שציין כי הוועדה לא דנה בחומר הראיות שהציג לחבריה.

בימים האחרונים התייחס נתניהו מספר פעמים לנושא בקשת החסינות שלו מפני העמדה לדין, אותה כינה "אבן יסוד בדמוקרטיה". קודם לכן טען נתניהו כי בקשת חסינות "אינה התחמקות מהעמדה לדין", זאת, לאחר שבמהלך מערכת הבחירות באפריל הוא הכחיש כי בכוונתו לפעול למניעת העמדתו לדין.

מוקדם יותר הערב, דקות ספורות לאחר שהודיע כי ימסור בשעה 20:00 הצהרה לתקשורת במלון אוריינט בירושלים, נמסר מלשכת נתניהו כי ההצהרה תידחה למועד אחר. בכחול לבן התייחסו לדחיית ההצהרה, וכתבו בחשבון הטוויטר של המפלגה: "הוא לא יכול לנהל הצהרה, איך הוא ינהל מדינה?"

על פי החוק, משהוגשה בקשת החסינות לכנסת, תידרש ועדת הכנסת לדון בה, ועד אז לא ניתן יהיה להפקיד את כתב האישום נגדו בבית המשפט המחוזי בירושלים. עם זאת, הוועדה לא מונתה מחדש מאז הבחירות באפריל, ופעילותה תתחדש לכל המוקדם לאחר הבחירות במרץ, עובדה שמלמדת על כך שהדיון ייערך בעוד מספר חודשים לפחות, והמשפט עוד זמן רב.

בסוף השבוע דחה בג"ץ את בקשתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לפיה על בית המשפט לקיים דיון מקדמי בעצם השאלה האם יש לו לדון בכשירותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להרכיב ממשלה. בג"ץ קבע כי על היועץ להעביר את חוות דעתו עוד קודם הדיון ביום שלישי הבא, חרף עמדתו כי כל זמן ובית המשפט לא הכריע האם ידון בעתירה, חוות דעתו אינה נדרשת.

תגיות:חסינותכחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה