חדשות בארץ

נתניהו נגד העתירה להקמת ועדת החסינות: "התערבות בהליכים פוליטיים"

נתניהו אמר לביית המשפט כי העתירה להקמת ועדת הכנסת שתדון בבקשת חסינותו מפני העמדה לדין מתעלמת מכך "שאנו מצויים במציאות פוליטית שבה חוסר היכולת של חברי הכנסת להגיע להסכמות בסוגיות מעין אלה, הובילה לכך שמדינת ישראל מצויה עתה במערכת הבחירות לכנסת ה-23"

נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90)נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיש היום (חמישי) את תשובתו לבג"ץ נגד העתירה הדורשת את הקמת ועדת הכנסת שתדון בחסינותו, וטען כי מדובר בניסיון התערבות בהליכים פרלמנטריים פוליטיים. העתירה הוגשה על ידי התנועה לטוהר המידות ועו"ד שחר בן מאיר, שביקשו מבית המשפט לחייב את הכנסת למנות את ועדת הכנסת לצורך הדיון בבקשות החסינות מפני העמדה לדין של נתניהו ושל ח"כ חיים כץ מהליכוד, נוכח העובדה כי בלא ועדת כנסת שתסיר את חסינותו – פתיחת משפטו של ראש הממשלה תתארך בעוד זמן רב.

בלשון התגובה שהוגשה לבית המשפט בידי סנגוריו של נתניהו, עורכי הדין יוסי כהן ועמית חדד, נאמר כי העתירה מהווה "סעד חריג ביותר הכרוך בהתערבות בהליכים פרי-פרלמנטריים פוליטיים, תוך התעלמות מנוהג חוקתי שלפיו לא מוקמות ועדות כנסות כל עוד לא כוננה ממשלה". לדבריהם, העתירה מתעלמת מכך "שאנו מצויים במציאות פוליטית שבה חוסר היכולת של חברי הכנסת להגיע להסכמות בסוגיות מעין אלה, הובילה לכך שמדינת ישראל מצויה עתה במערכת הבחירות לכנסת ה-23".

בתגובה צוין עוד כי עם פיזורה של הכנסת פוקעות גם סמכויותיהן של ועדות הכנסת, ומשכך לא ניתן לחייב את הקמתה של הוועדה שתדון בחסינותו. לפי נתניהו, בהינתן פרק הזמן ה"קצר מאוד" שנותר עד הבחירות, נמנעת מהמחוקקים קבלתה של "החלטה מושכלת ורצינית בשאלות כה חשובות". עוד נכתב כי "לא נכון ולא ראוי שייכפה על כנסת שלא הצליחה לגבש ממשלה ומערך כוחות ברור של קואליציה ואופוזיציה לקבל החלטות בסוגיות כה חשובות".

"ראוי להדגיש כי החלטות בבקשות לחסינות עשויות להיות החלטות סופיות שלא ניתן יהיה לשוב ולהידרש אליהן", נכתב בתגובה, "ולכן חשוב שהחלטות אלו יתקבלו בהתאם לעקרונות דמוקרטיים ולהסכמות שתתגבשנה על ידי חברי הכנסת הנבחרים, ולא כסעד משפטי".

לפי פרסומים שונים, במערכת הפוליטית מעריכים שראש הממשלה יגיש כבר בימים הקרובים את בקשתו לחסינות מפני העמדה לדין ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, זאת, עד יום חמישי – קודם 30 הימים שניתנו לו לצורך כך מאז הודעת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט על העמדתו לדין בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים.

אתמול אמר נתניהו כי "חסינות היא עניין זמני לתקופת כהונה בלבד ואיננה התחמקות מהעמדה לדין", ונטען כי ראש הממשלה "טרם קיבל החלטה בנושא ויודיע על החלטתו בימים הקרובים". אמש הוסיף נתניהו כי "חסינות היא לא נגד הדמוקרטיה, חסינות היא אבן יסוד בדמוקרטיה".

תגיות:חסינותבג"ץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה