חדשות בארץ

חמאס מכחיש: אין מגעים עם ישראל להשגת רגיעה

בעקבות הדיון שנערך בקבינט המדיני-ביטחוני במתווה ההסדרה, והפרסומים על התקדמות לקראת הסכם עם חמאס, טען הארגון כי אינו מנהל מגעים עם ישראל להשגת רגיעה: "המצור והסנקציות עדיין קיימים, והאויב הציוני אינו דבק בהבנות שהושגו בעבר בתיווך מצרי"

מעבר כרם שלום, תמונת ארכיון (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)מעבר כרם שלום, תמונת ארכיון (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)
אא

ארגון חמאס הכחיש היום (שני) בתוקף את הדיווחים על מגעים עם ישראל להשגת רגיעה בגזרת עזה. בהודעה לעיתונות שפרסם הארגון נאמר כי "המצור והסנקציות על רצועת עזה עדיין קיימים, והאויב הציוני אינו דבק בהבנות שהושגו בעבר בתיווך הצד המצרי".

ההודעה הפנתה אצבע מאשימה גם לעבר הרשות הפלסטינית: "על כולם לשאת באחריות להפסיק את הפארסה של המצור והסנקציות בהם נוקטים האויב הציוני והרשות ברמאללה, שנועדו למוטט את ההתנגדות הפלסטינית ולהוריד את העם הפלסטיני על ברכיו".

הקבינט המדיני-ביטחוני דן אתמול במתווה ההסדרה, שגובש בסיוע המתווך המצרי, אך ככל הידוע לא התקבלה החלטה לאשר אותו. השרים יתכנסו שוב ביום רביעי לדיון נוסף. בחדשות 12 דווח שלשום, כי במסגרת המתווה תעניק ישראל הקלות הומניטריות לתושבי הרצועה, שיכללו: הרחבה נוספת של מרחב הדיג; הגדלת מספר הסוחרים שנכנסים מהרצועה לשטח ישראל; קידום פרויקט הנחתו של צינור גז; והכנסה מוגברת של ציוד רפואי לבתי החולים ברצועה. כל זאת בתמורה להתחייבות מצד חמאס לפעול ביתר שאת להמשך ירי הרקטות לעבר שטח ישראל, ולצמצום הדרגתי של צעדות השיבה על גדר המערכת.

כזכור, ביום חמישי האחרון הודיעה הוועדה המארגנת של צעדות השיבה בעזה על ביטולן בשלושת החודשים הקרובים, כאשר החל מ- 30 במרץ 2020, יום השנה השני לתחילת ההפגנות, הן יחודשו בהיקף מצומצם וייערכו פעם בחודש בלבד. בתקשורת הערבית והפלסטינית דווח בימים האחרונים על הקלות הומניטריות נוספות שישראל תעניק לתושבי עזה, כאשר בין היתר היא תאפשר הכנסת צמיגים, פיברגלס וחומרים נוספים לרצועה. דיווח נוסף בעזה טען, כי העזתים יוכלו לייצא לישראל 600 טון של תותים ולייבא דשן חקלאי.

על פי הדיווח אמש של גל ברגר בכאן חדשות, ההסדרה המסתמנת לא תכלול הבנות כתובות עם לוחות זמנים קשיחים לביצוע, אלא תהווה חידוש של ההבנות שהושגו לאחר מבצע "צוק איתן" בקיץ 2014. בכיר בחמאס הבהיר, כי מבחינת ארגונו אין הבנות או הסכם כתוב על הסדרה, כך שההסכמה הצפויה תהיה שברירית.

תגיות:חמאסרצועת עזההסדרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה