חדשות בעולם

טראמפ על הפיגוע במונסי: "מתקפה אנטישמית מחרידה"

בתגובה לפיגוע הדקירות במהלך מסיבת חנוכה בביתו של הרב חיים לייביש רוטנברג במונסיי, קרא נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, "להתאחד כדי להילחם ולמגר את הנגע הנורא של האנטישמיות". בפיגוע נפצעו חמישה בני אדם, שניים מהם במצב קשה

טראמפ (צילום: שאטרסטוק)טראמפ (צילום: שאטרסטוק)
אא

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הגיב הערב (ראשון) על מתקפת הדקירות, שהתרחשה אתמול במהלך מסיבת חנוכה בביתו של רב בעיירה מונסי שבמדינת ניו יורק. "המתקפה האנטישמית במונסי, ניו יורק, אמש בליל שביעי של חנוכה, היא מחרידה", כתב בטוויטר. "על כולנו להתאחד כדי להילחם, להתעמת ולמגר את הנגע הנורא של האנטישמיות. מלאניה ואני מאחלים לקורבנות החלמה מהירה ומלאה".

מוקדם יותר היום, הגיע מושל ניו יורק, אנדרו קואומו, לזירת הפיגוע, בביתו של הרב חיים לייביש רוטנברג. הוא הצהיר כי "מדובר בטרור נגד יהודים" וב"סרטן בגוף הפוליטיקה האמריקנית" הנובע מ"חוסר סובלנות, בורות ושבירת החוק על בסיס דת ואמונות". הוא הוסיף, כי "מדובר באמריקנים הפועלים בטרור נגד אמריקנים אחרים. הם טרוריסטים, וצריכים להיענש בהתאם".

החשוד בביצוע הפיגוע הוא תומס גרפטון, גבר אפרו-אמריקני בן 37. הוא נכנס לביתו של הרב רוטנברג, האדמו"ר מקוסון-פורשיי, שלף מצ'טה והחל לדקור אנשים שהגיעו אל המקום כדי להשתתף באירוע הדלקת נר שביעי של חנוכה. בהמשך הוא ניסה להיכנס לבית כנסת סמוך, אך המתפללים חסמו את הדלת ומנעו ממנו מלהיכנס. לאחר מכן הוא ברח במכונית, עמה הגיע אל הזירה. בתום מצוד של כשעתיים, נעצר החשוד על ידי שוטרי משטרת ניו יורק בשכונת הארלם בעיר. 

בפיגוע הדקירה נפצעו חמישה אנשים, מתוכם שניים במצב קשה. בין הפצועים – שניים מבניו של הרב רוטנברג.

אנא עשו חסד והתפללו לרפואתם השלמה של: יוסף בן פרל, יחיאל מיכל נחמן בן עלקא לאה, שלמה בן וויטל, חיים בן וויטל, ונפתלי צבי בן גילה.

תגיות:דונלד טראמפניו יורקפיגועמונסי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה