חדשות בארץ

סקר ראשון לאחר הפריימריז בליכוד: התחזקות קלה לימין, התיקו הפוליטי נמשך

ניצחונו הסוחף של ראש הממשלה בנימין נתניהו בפריימריז לראשות הליכוד אינו מצליח, נכון לנקודת זמן זו, לשבור את התיקו הפוליטי. על פי תוצאות סקר חדשות 12, בין המחנות שורר שוויון 56

(תמונה: פלאש 90)(תמונה: פלאש 90)
אא

סקר ראשון אחרי הבחירות המקדימות לראשות הליכוד, שפורסם הערב (ראשון) בחדשות 12, מלמד כי תמונת הפלונטר הפוליטי נמשכת, עם התחזקות קלה לגוש הימין-חרדים. נכון לנקודת זמן זו, ניצחונו הסוחף של ראש הממשלה בנימין נתניהו בפריימריז מול יריבו, גדעון סער, אינו מצליח לייצר מומנטום שיאפשר לו להכריע את הבחירות ולהרכיב ממשלה.

על פי נתוני הסקר, שנערך על ידי מכון מדגם בראשות מנו גבע, כחול לבן נחלשת במנדט אחד אבל נותרת המפלגה הגדולה ביותר – עם 34 מנדטים. הליכוד שומר על יציבות עם 32 מנדטים. הרשימה המשותפת ממשיכה להיות המפלגה השלישית בגודלה – עם 13 מנדטים. ישראל ביתנו וש"ס זוכות כל אחת ל- 8 מנדטים. יהדות התורה – עם 7 מנדטים.

הימין החדש, בראשות בנט ושקד, יורד מ- 6 ל- 5 מנדטים. העבודה-גשר נחלשת אף היא במנדט – ל- 5 מנדטים. מרצ, שעל פי המסתמן תרוץ בנפרד ולא במסגרת רשימת המחנה הדמוקרטי שכללה את חברי הכנסת סתיו שפיר ויאיר גולן, זוכה ל- 4 מנדטים בלבד, על גבול אחוז החסימה.

הסכם הריצה המשותפת עליו חתמו יושבי הראש של הבית היהודי ועוצמה יהודית, הרב רפי פרץ ואיתמר בן גביר, ממשיך לגרור ביקורת בחוגי הימין הדתי. בסקר הנוכחי, שתי המפלגות מקבלות 4 מנדטים. על מנת שיוכלו להותיר מאחור את מחסום אחוז החסימה, הן זקוקות לצלע הימנית-דתית השלישית – האיחוד הלאומי בראשות בצלאל סמוטריץ', שכרגע אינו ממהר לחבור אליהן.

בסיכום הבין-גושי – גוש הימין-חרדים מתחזק במנדט – ל- 56 מנדטים, בעוד גוש השמאל-ערבים נחלש ל- 56. התיקו מקנה שוב ליו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, את עמדת ההכרעה בין המחנות.

תגיות:סקריםבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה