חדשות בארץ

נתניהו: "חסינות היא אבן יסוד בדמוקרטיה"

באירוע הדלקת נר שמיני של חנוכה של הליכוד, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי יודיע בתוך יומיים על החלטתו בנוגע לחסינות. הוא הוסיף, כי אינו מעלה על דעתו שבג"ץ יאסור עליו להרכיב ממשלה: "בדמוקרטיה רק העם מחליט מי ינהיג אותו". נתניהו עקץ את ראשי כחול לבן: "מספיק עם הקוקפיט, למה אתם לא עושים פריימריז?"

נתניהו, הערב (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)נתניהו, הערב (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם הערב (ראשון) באירוע הדלקת נר שמיני של חנוכה של הליכוד, שנערך בתל אביב. שלושה ימים לאחר נצחונו הסוחף בבחירות המקדימות לראשות הליכוד, ניצל נתניהו את דבריו להמרצת בוחרי הליכוד לקלפיות, ולמתקפה נגד כחול לבן. בהתייחסו להכרעה שהוא אמור לקבל בנוגע לשאלה האם לבקש חסינות, אמר ראש הממשלה כי "חסינות היא אבן יסוד בדמוקרטיה".

נתניהו הודה למתפקדי הליכוד שהצביעו בפריימריז, ושילח עקיצה לעבר ראשי כחול לבן: "הייתה כאן הכרעה דמוקרטית חד-משמעית. אני אומר ליריבינו הנכבדים, בני גנץ ויאיר לפיד – למה אתם לא עושים פריימריז אצלכם? ממה אתם חוששים? אתם מדברים בלי סוף על דמוקרטיה – תעשו דמוקרטיה אצלכם, עם רוטציה או בלי רוטציה".

"מספיק עם הקוקפיט הזה. לאורך השנים טסתי די הרבה, ואני לא זוכר שראיתי אף פעם קוקפיט של ארבעה טייסים", הוסיף נתניהו. "אני מדבר עם בני, הוא מדבר עם יאיר שמדבר עם גבי שהולך לבוגי. אחד מושך את הסטיק ימינה, השני מושך שמאלה, השלישי למעלה, הרביעי למטה. קיבלתי כאב ראש לא נורמלי, לקחתי אדוויל. אפשר למחוק את מה שאמרתי, שלקחתי אדוויל? כי אני חושש שעשיתי פרסום חיובי למישהו, וזה יכול להיות תיק 9000".

"בניגוד לקוקפיט ולמפלגות האווירה האלה, שסופן להתנדף, אצלנו יש דמוקרטיה אמיתית. רק ציבור הבוחרים בוחר מי ינהיג אותו, כי בדמוקרטיה רק העם מחליט מי ינהיג אותו ולא אף אחד אחר", הצהיר ראש הממשלה. דבריו כוונו לדיון הצפוי מחרתיים בבג"ץ, בעתירה הדורשת למנוע ממנו להרכיב ממשלה בשל כתב האישום שהוגש נגדו: "אני לא מעלה על דעתי שמישהו יתערב בתהליך הדמוקרטי, שמישהו יפגע פגיעה אנושה בדמוקרטיה. זה לא יקרה, כי בסוף הרוב יחליט בבחירות חופשיות".

נתניהו ציין, כי יודיע בתוך יומיים על החלטתו האם לבקש חסינות מהכנסת, והדגיש: "אני רוצה להגיד לכם דבר אחד – חסינות היא לא נגד הדמוקרטיה, חסינות היא אבן יסוד בדמוקרטיה".

על רקע הקריאות באולם "העם דורש צדק משפטי", המשיך נתניהו: "אנחנו הולכים לבחירות, ולקראתן זה הזמן שכולנו נתאחד סביב המשימה המרכזית – להביא ים של מנדטים לליכוד. כמו שאמרתי ביום הפריימריז – סופה של פתקי מחל. בשני במרץ ננצח בגדול, ננצח בענק. מאות אלפי מצביעי ליכוד, שנשארו בבית ולא הלכו להצביע בפעם האחרונה, יבואו הפעם לקלפי". הוא פירט בהרחבה את הישגי ממשלתו, וחזר על הבטחתו להשיג הכרה אמריקנית בריבונות ישראל בבקעת הירדן ועל כל היישובים ביהודה ושומרון. "אנחנו נביא ברית הגנה היסטורית עם ארצות הברית, שתשמר לחלוטין את חופש הפעולה שלנו", הוסיף. "נביא נטרול סופי של האיום מצד איראן וגרורותיה. נביא שלום אמיתי, שלום לדורות, לא שלום פיקטיבי".

לאירוע בתל אביב הגיעו השרים וחברי הכנסת של הליכוד, ביניהם יריבו הפוליטי של נתניהו, חבר הכנסת גדעון סער. עם הגעתו לאולם, התקבל סער בקריאות "ביבי, ביבי".

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הגיב בקצרה על דבריו של נתניהו: "אני אף פעם לא ראיתי ראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום".

תגיות:הליכודכחול לבןבנימין נתניהובחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה