חדשות בעולם

ארצות הברית תקפה יעדים של מיליציה עיראקית פרו-איראנית

הפנטגון אישר, כי צבא ארצות הברית תקף מטרות של גדודי חיזבאללה, מיליציה עיראקית פרו-איראנית הפועלת בסיוע כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים. המתקפה בוצעה בתגובה לירי הרקטות בסוף השבוע לעבר בסיס בצפון עיראק, שגרם למותו של אזרח אמריקני

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

ארצות הברית אישרה הערב (ראשון) כי צבאה תקף עמדות של המיליציה העיראקית גדודי חיזבאללה (כתאאב חיזבאללה). בהודעה שפרסם עוזר שר ההגנה האמריקני, ג'ונתן הופמן, נאמר כי בוצעו "תקיפות הגנתיות מדויקות" נגד חמישה יעדים של המיליציה הפרו-איראנית – שלושה בעיראק ושניים בסוריה. המטרות כללו מחסני נשק ואתרי שליטה ופיקוד, שבאמצעותם תכננה המיליציה מתקפות נגד צבא ארצות הברית.

זמן קצר קודם לכן דיווח ערוץ "אל-מיאדין" הלבנוני, כי כטב"מים תקפו את בסיסי חטיבה 45 ו- 46 של מיליציות "הגיוס העממי" השיעיות הפרו-איראניות בעיראק, בסמוך לגבול עם סוריה. על פי הדיווח, בתקיפות נהרגו 6 פעילי מיליציות, ביניהם מפקד בכיר בשם אבו עלי אל-ח'זעלי, זאת בנוסף ל- 30 פצועים. ברשת "סקיי ניוז" בערבית דווח על 16 הרוגים ועשרות פצועים בתקיפות.

התקיפה האמריקנית באה בתגובה לרקטות ששיגרו גדודי חיזבאללה בסוף השבוע לעבר בסיס צבא עיראקי באזור כירכוכ שבצפון עיראק. במתקפה נהרג אזרח אמריקני, ונפצעו ארבעה אנשי צבא ארצות הברית ו- 2 חיילים עיראקיים.

בהודעת הפנטגון צוין, כי לגדודי חיזבאללה "קשר הדוק" עם כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים, וכי ארגון הטרור "קיבל מאיראן תמיכה וסיוע קטלני בהם עשה שימוש לתקוף את הכוחות האמריקניים".

בעקבות ההודעה האמריקנית, מסר שר החוץ ישראל כץ כי מדובר ב"נקודת מפנה במציאות האזורית מול התנהלות איראן וגרורותיה". לדבריו, "אם האיראנים יטעו בהבנת מהותה ועוצמתה של ארצות הברית, הם יספגו מהלומות שלא ספגו מעולם".

תגיות:איראןארצות הבריתעיראק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה