חדשות בארץ

הקבינט אישר לקזז 149 מיליון שקלים מכספי המיסים לרשות הפלסטינית

בעקבות הדוח שהגיש שר הביטחון נפתלי בנט, אישרו שרי הקבינט המדיני-ביטחוני לקזז 149 מיליון שקלים נוספים מכספי המיסים לרשות הפלסטינית, אותם שילמה למשפחותיהם של מחבלים שנהרגו או נפצעו במהלך ביצוע פיגועי טרור

בנט, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בנט, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

הקבינט המדיני-ביטחוני אישר הערב (ראשון) את הצעתו של שר הביטחון נפתלי בנט לקזז סכום נוסף של 149 מיליון שקלים מכספי המיסים לרשות הפלסטינית, אותם העבירה בשנת 2018 לבני משפחותיהם של מחבלים שנהרגו או שנפצעו במהלך פיגועי טרור שביצעו נגד אזרחים ישראליים.

כזכור, הכנסת אישרה ביולי 2018 את החוק להקפאת כספים ששילמה הרשות הפלסטינית למטרות טרור. על פי החוק, בסוף כל שנה יביא שר הביטחון לאישור הקבינט המדיני-ביטחוני דוח, המפרט את סך הכספים ששילמה הרשות למחבלים ולבני משפחותיהם בשנה שחלפה. בשנה שלאחר מכן יוקפא בכל חודש סכום בשיעור של 1/12 מהסכום הכללי שנקבע בדוח, מתוך כספי המיסים שישראל מעבירה לרשות הפלסטינית.

עד כה, קיזזה ישראל רק את כספי המשכורות שהועברו לאסירים פלסטיניים, אסירים משוחררים ובני משפחותיהם – כספים שהסתכמו בכ- 500 מיליון שקלים בשנת 2018. בעקבות הדוח החדש שהגיש בנט לקבינט, יתווספו כאמור 149 מיליון שקלים לסכום הקודם, כך שהסכום הכללי שיקוזז ויוקפא מכספי המיסים יעמוד על סך שנתי של כ- 650 מיליון שקלים.

המהלך מתווסף לסדרת פעולות שהוביל בנט לאחרונה במישור הכלכלי כנגד הטרור. בשבועות האחרונים הוא חתם על צווים ראשונים מסוגם למרדף אחר פעילי טרור ברחבי העולם, ובשבוע שעבר חתם על צו שמחלט כספים ממחבלים ערבים ישראלים.

סגן שר הביטחון, חבר הכנסת אבי דיכטר – שהיה מיוזמי החוק – בירך על החלטת הקבינט: "שמים סוף לתשלום המשכורות למחבלים!", כתב בטוויטר. "כל עוד ברשות הפלסטינית ימשיכו לשלם משכורות למחבלים, נקזז להם מכספי המיסים עד השקל האחרון. אני מברך את השר בנט על הבאת הדוח לאישור בקבינט. זמן רב מדי אפשרנו לרשות הפלסטינית לשלם משכורות למחבלים. החגיגה הזו נגמרה עם החוק שהעברנו בכנסת. במלחמה על הגנת אזרחי ישראל, לא יהיו פשרות".

תגיות:נפתלי בנטהרשות הפלסטיניתטרורחוק הקיזוז

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה