חדשות כלכלה

"ריגלו אחר עיתונאים": כתב אישום בכפוף לשימוע נגד בכירים ברמי לוי

בפרקליטות ציינו כי בין השנים 2016-2011 בוצעו מאות בדיקות במערכת, בניגוד למטרת מאגר המידע. החשודים, איש לפי חלקו, כך נטען, ניצלו לרעה את המערכת כדי להתחקות, לבלוש ולחקור על עובדי החברה ואנשים שאינם עובדי החברה – ללא ידיעתם או הסכמתם ותוך פגיעה קשה בפרטיותם. ביוני 2016 המליצה המשטרה להעמיד לדין גם את לוי עצמו, לצד שאר הבכירים, אולם לפי הודעת הפרקליטות היום, בשלב זה הוחלט שלא לזמן את לוי לשימוע

רמי לוי על רקע החנות הראשונה במחנה יהודה (צילום: פלאש 90)רמי לוי על רקע החנות הראשונה במחנה יהודה (צילום: פלאש 90)
אא

כתב אישום בכפוף לשימוע הוגש היום (ראשון) נגד שורת בעלי תפקידים בחברת הסלולר של רמי לוי שיווק השקמה, בגין עבירות חמורות של פגיעה בפרטיות של לקוחותיהם. כתב האישום, שהוגש בידי פרקליטות מחוז ירושלים, מייחס למנהל החברה וחתנו של רמי לוי, אופיר אטיאס; אחראי אבטחה בחברה, שלמה ג'וליאן; שמואל לוי, סמנכ"ל בחברת רמי לוי שיווק השקמה ואפרים יהודאי, קב"ט ראשי ברמי לוי שיווק השקמה, ניצול לרעה של מסד הנתונים הסלולריים על מנת לבלוש אחר אנשים בעלי עניין.

ב-2011 קיבלה רמי לוי רישיון ממשרד התקשורת למתן שירותי סלולר, מה שהוביל אותה בהמשך לפנות לחברת פלאפון ולבקש מהם גישה למערכות הפעלה סלולאריות שונות. בין המערכות שניתנו להן גישה היא המערכת המתעדת נתוני תקשורת, אשר מאפשרת להפיק פלטי שיחות ואיכונים לספקים, שנועדו במקור ועל פי חוק, לצרכים פנימיים של החברה, כמו מניעת הונאות ובדיקות שגרתיות.

לפי כתב החשדות, הבדיקות שערכה החברה בוצעו "שלא למטרה לשמה הוקם המאגר ושבגינה נמסר המידע ומבלי שהתקבלה הסכמתם של הנבדקים, תוך הפרת חובת סודיות שנקבעה בדין לגבי ענייניו הפרטיים של אדם ובאופן המהווה בילוש או התחקות אחרי אדם, העלולים להטרידו, ובניגוד להוראות הדין בדבר שימוש במאגר מידע". בפרקליטות ציינו כי בין השנים 2016-2011 בוצעו מאות בדיקות במערכת, בניגוד למטרת מאגר המידע. החשודים, איש לפי חלקו, כך נטען, ניצלו לרעה את המערכת כדי להתחקות, לבלוש ולחקור על עובדי החברה ואנשים שאינם עובדי החברה – ללא ידיעתם או הסכמתם ותוך פגיעה קשה בפרטיותם. הבודקים עשו זאת לצרכים שונים – אישיים ועסקיים – בהזדמנויות רבות ושונות, ובאופן שנהפך לדפוס פעולה חוזר לבירור עניינים שונים שאותם ביקשה הנהלת החברה או החשודים ביקשו לברר באמצעות מאגר הנתונים שהופקד בידם.

כדוגמה לכך ציינו בפרקליטות כי ב-2013, לאחר פריצה לביתו של מנהל החברה, ערך ג'וליאן (-אחראי האבטחה בחברה), לבקשת אטיאס, בדיקות במערכת על מספרי טלפון של אנשים שונים, במטרה להתחקות אחר החשודים בביצועה. במקרה נוסף, ג'וליאן הריץ בדיקה במערכת על מספרו של אדם, זאת לאחר שזה הגיש תביעה קטנה נגד חברת רמי לוי. במקרה אחר ערך ג'וליאן בדיקות במערכת על מספרי הטלפון של עיתונאים שפרסמו כתבות שליליות על החברה.

ביוני 2016 המליצה המשטרה להעמיד לדין גם את לוי עצמו, לצד שאר הבכירים, אולם לפי הודעת הפרקליטות היום, בשלב זה הוחלט שלא לזמן את לוי לשימוע.

תגיות:רמי לויכתב אישום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה