חדשות בארץ

"ברגע זה אושר לנו שאחי הדר לא חלק מההסדרה עם חמאס"

לאחר שאמש דווח כי הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס היום כדי לאשר את עיקרי מתווה הסכם ההסדרה עם חמאס, שגובש בתקופה האחרונה בתיווכה של מצרים, ללא שיעלה נושא השבת הבנים, המשפחה השכולה תוקפת את נתניהו: "נתניהו התחייב ציבורית ואישית שלא תהיה הסדרה ללא השבת הבנים. אנחנו מצפים ממנו שיעמוד בהתחייבויותיו ששמענו בפעם האחרונה לפני חודש וחצי"

צור גולדין, אחיו התאום של חלל צה"ל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)צור גולדין, אחיו התאום של חלל צה"ל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

משפחתו של סגן הדר גולדין הי"ד, שגופתו מוחזקת בשבי החמאס, תקפה הבוקר (ראשון) את ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי חרף התחייבותו הציבורית והאישית בפניהם כי לא תהיה הסדרה עם החמאס ללא השבת הבנים, "בשביל שקט מזויף הקבינט מוכר את ערכי צה"ל וישראל". דבריהם מגיעים בתגובה לדיווח אמש בחדשות 12, לפיו הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס היום כדי לאשר את עיקרי מתווה הסכם ההסדרה עם חמאס, שגובש בתקופה האחרונה בתיווכה של מצרים.

לפי הדיווח, ראש המועצה לביטחון לאומי, מאיר בן שבת, יציג במהלך הישיבה בפני השרים את ההסכם, במסגרתו תסכים ישראל לשורת הקלות אזרחיות לתושבי הרצועה, בהן הגדלת מספר הסוחרים שנכנסים מעזה בכמה פעימות; הרחבה נוספת של מרחב הדיג; קידום פרויקט הנחת צינור גז והגדלת הסיוע והציוד לבתי חולים. בתמורה, יתחייב ארגון הטרור העזתי לפעול "בצורה מוגברת" למנוע את ירי הרקטות וכן לצמצום באופן הדרגתי של צעדות השיבה על הגדר – עד לעצירתן באופן מוחלט, זאת, ברקע הודעת הוועד המארגן של ההפגנות על הפסקת הצעדות עד ל-30 במרץ וחידושן מאז למתכונת חד-חודשית.

"נתניהו התחייב ציבורית ואישית שלא תהיה הסדרה ללא השבת הבנים. אנחנו מצפים ממנו שיעמוד בהתחייבויותיו ששמענו בפעם האחרונה לפני חודש וחצי", נכתב בהודעה שפרסמו לאה ושמחה גולדין, הוריו של הדר. "בשביל שקט מזויף, הקבינט יחליט היום למכור את ערכי צה"ל ומדינת ישראל. ההסדרה כבר התחילה וישראל לא גבתה שום דבר מחמאס תמורתה. בעזה יש השקעות של מיליארדים, שדרוג של תשתיות המים, החשמל והביוב ובנוסף מוקמים בתי חולים ומפעלים. ממשלת ישראל החליטה לתת פרסים ומתנות לחמאס בלי לדרוש תמורתם דבר".

לאה ושמחה גולדין עם הרמטכלאה ושמחה גולדין עם הרמטכ

"אין עוד מדינה בעולם שהייתה מוכנה להעביר מאות מיליונים של דולרים לעזה, לעודד ולתמוך בפרויקטים של מיליארדים ולהמשיך לעמוד מנגד כשחמאס מחזיק בידיו שני חיילים ושני אזרחים", תקפו עוד ההורים. האח התאום של הדר, צור, צייץ בטוויטר: "ברגע זה אושר לנו: אח שלי, הדר גולדין, אינו חלק מההסדרה. הוא לא הועלה באף שלב אליה בשום צורה".

בחודש נובמבר נפגשו משפחותיהם של חללי מבצע צוק איתן, סגן הדר גולדין וסמ"ר אורון שאול הי"ד, עם ראש הממשלה, שהבטיח, כך לטענתן, כי ישראל לא תשיב עוד גופות מחבלים עד להחזרת גופותיהם של השניים. לפי משפחת גולדין, "במסגרת הפגישה התקיים דיון בעניין ההסדרה מול חמאס בעזה", וכי "ראש הממשלה חיזק את דבריו מלפני שנה והבטיח שלא תהיה הסדרה מול עזה ללא השבת החיילים".

בפגישה, שנערכה במשרד ראש הממשלה בירושלים, השתתפו גם שר האוצר משה כחלון, ראש המל"ל מאיר בן-שבת, המזכיר הצבאי לרה"מ תא"ל אבי בלוט ומתאם השבויים והנעדרים ירון בלום. בהודעת משרד ראש הממשלה נמסר כי נתניהו עדכן את המשפחות בדבר המאמצים הנעשים להשבת הבנים ובהתפתחויות האחרונות, והועלו דרכי פעולה נוספות שאותן הנחה את צוותו לבחון. לצד זאת, משפחת גולדין טענה כי הפגישה גם עסקה בעניין השבת גופתו של מחבל המשתייך לארגון חמאס לפני כשבועיים, ובמהלך הדיון הודיע נתניהו לשמחה גולדין ולאה שאול כי הורה לכל הגורמים הרלוונטיים שלא להעביר יותר גופות מחבלים לעזה – עד שיושבו גופות חללי צה"ל.

תגיות:חמאסהדר גולדין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה