חדשות בארץ

ההודעה החריגה של הרשות השופטת; הכנרת עלתה ב-7 סנטימטרים נוספים

הרשות השופטת לא מתנגדת לפרסום ההתכתבויות של נוה עם בכירי מערכת המשפט, אותרה גופתו של הנער שנסחף ביום חמישי, עלייה משמעותית במפלס הכנרת, חילות רוסיה, איראן וסין החלו בתרגיל משותף, ועיריית ניו יורק מודיעה על תגבור האבטחה על מוסדות יהודיים

אא

פרשת נוה ממשיכה להביך את מערכת המשפט: הרשות השופטת בהודעה חריגה. זמן קצר קודם כניסת השבת פרסמה הרשות השופטת הודעה מפתיעה, לפיה אין לה התנגדות לפרסום ההתכתבויות שקיים יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נוה, עם שופטים בכירים. "צו איסור הפרסום שהוצא לגבי החומרים ניתן לבקשתו של נוה", נכתב בהודעת בתי המשפט, "הרשות השופטת אינה מבקשת לחסות דבר ואין לה כל התנגדות שהחומרים ייחשפו".

בהודעה נכתב כי "בימים האחרונים אנו עדים לפרסומים שונים בדבר חומרים שנטען שנלקחו מתוך הטלפון הנייד של עו"ד אפי נוה ובדבר הקלטות והתכתבויות שקיים לפי הנטען עם שרים, פוליטיקאים, שופטים ועיתונאים לפני כשלוש שנים. ככל שהדבר תלוי בה, לרשות אין כל התנגדות שהחומרים ייחשפו על מנת לשים קץ למסע ההכפשות חסר האחריות נגד שופטי ישראל בכללותם העושים את מלאכתם במסירות, במקצועיות ובאמונה".

מהמידע שהוצא מהטלפון הנייד של נוה עולה כי בשנת 2016 הוא פעל לקידומו של שופט, עמו היו לו יחסים קרובים, לתפקיד שעליו התמודדו כמה שופטים בכירים. נוה, כך על פי החשד, כרך בין קידום מועמדותו של השופט לבין התחייבותו בפניו לקדם נושא שהיה קרוב לליבו בתחום המשפט – והשופט לא דחה את ההצעה. בהמשך, כך על פי המידע שעלה, יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר הופיע בפני ועדה פנימית, המורכבת מבכירי המערכת המשפטית בלבד, והביע את תמיכתו בקידום השופט הבכיר על פני המועמדים האחרים, במקביל לחסימתו את אחד מהשופטים לפחות. נוה הצליח במשימתו והלה נבחר לבסוף לאותו תפקיד בכיר, אותו הוא מחזיק עד היום.

סערה קטלנית: אותרה גופתו של הנער שנסחף בצפון. גופתו של עומרי אבו ג'נב בן ה-16 אותרה אתמול, אחרי שנסחף ביום חמישי בזרם העז במעמקי נחל בית העמק, כשטרקטורון שבו נסע התהפך. אבו ג'נב הוא ההרוג השני מאז תחילת הסופה, כשבאותו היום טבע למוות בשיטפון בנחל חילזון מג'ד קאסם סואעד, צעיר בן 27 מהכפר ואדי סלאמה. "הבשורה קרעה לנו את הלב. אנחנו לא מעכלים שאיבדנו את הבן היקר שתמיד חייך",  ספד לו אביו, רג'אח. "התפללנו שהוא יחזור בריא ושלם, שנחבק אותו. היה לו הרבה מה לעשות ולצערי לא הספיק להגשים את החלומות שלו".

בעקבות הגשמים: עלייה משמעותית במפלס הכנרת.מזג האוויר הסוער שפוקד את ישראל מיום רביעי הביא לשבירת שיאי גשם במספר תחנות מדידה בצפון הארץ. לפי רשות הכנרת, מפלס הימה עלה ב-7 סנטימטרים, וב-22.5 סנטימטרים מתחילת המערכה השבוע. מחברת מטאו-טק נמסר כי מיום רביעי בבוקר ועד אתמול ב-21:00 ירדו בין היתר 190 מ"מ של גשם במעלות, ו-172 מ"מ ברמת הגולן. אתר החרמון נפתח לראשונה.

ברית העוינים: תמרון ימי משותף של איראן, רוסיה וסין. חילות הים של איראן, רוסיה וסין החלו אתמול בתרגיל ימי באוקיינוס ההודי ובמפרץ עומאן, זאת, כשברקע מרחפת מתיחות אזורית גבוהה. תמרון ימי זה הינו הראשון שנערך בשיתוף שלוש המדינות. "התרגיל מבהיר את המחויבות העמוקה שלנו לאבטחת נתיבי מים חיוניים", כתב שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף בחשבון הטוויטר שלו.

בתוך כך, בסוכנות הידיעות רויטרס דווח כי מוסקבה הציבה לראשונה מערכת טילים על-קוליים המסוגלים להכיל ראשי נפץ גרעיניים, אך לא צוין היכן היא מוקמה. בדיווח הודגש כי נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, עודכן בכך.

בשל עלייה במקרי אנטישמיות: תתוגבר האבטחה על מוסדות יהודיים בניו יורק. עיריית ניו יורק הודיעה אתמול על תגבור הנוכחות המשטרתית בשכונות עם אוכלוסייה יהודית-אורתודוקסית גדולה, זאת בעקבות הזינוק בתקריות האנטישמיות בעיר. ראש העיר ניו יורק, ביל דה בלאזיו, מסר כי השוטרים יקיימו סיורים בתדירות גבוהה יותר בשכונות בורו פארק, וויליאמסברג וקראון הייטס.

 

תחזית מזג האוויר

המערכת החורפית שהחלה לקראת סוף השבוע צפויה לדעוך בשבוע זה, כאשר מחר (ראשון) ייתכן גשם רק בשעות הבוקר, ובהמשך צפוי להיות מעונן חלקית עד בהיר ותחול עלייה קלה בטמפרטורות, שיהיו עדיין נמוכות לעונה.

ביום שני תחול עלייה קלה נוספת בטמפרטורות, שיהיו רגילות לעונה. בצפון הארץ ולאורך החוף ייתכן גשם מקומי.

ביום שלישי תחול ירידה קלה בטמפרטורות ויהיה מעונן חלקית עם גשם מקומי בעיקר בצפון.

מידות החום הצפויות היום ובלילה: בירושלים מ-12 מעלות ביום עד 5 מעלות בלילה, בתל אביב 17 מעלות עד 11, בחיפה 16 מעלות עד 10, צפת 10 מעלות עד 6, בקצרין 15-8, בטבריה 18-11, בנצרת 15-9, בעפולה 17-7, בבית שאן 18-8, בלוד 17-10, באשדוד 18-11, בעין גדי 21-14, בבאר שבע 18-7, במצפה רמון 14-6 ובאילת 22 מעלות ביום עד 11 מעלות בלילה.

תגיות:מזג אוויראפי נוה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה