חדשות בארץ

נתניהו שוחח עם פוטין: דנו על המצב בסוריה ופרשת נעמה יששכר

אתמול התייחס נתניהו למערכת היחסים עם מוסקבה, לאחר שזו סירבה לבקשותיו החוזרות ונשנות לשחרור יששכר. "איך אמר לי הנשיא פוטין? אלמלא אתה והקשר בינינו, יכול להיות שהיינו כבר במלחמה, בהתנגשות", טען ראש הממשלה

נתניהו ופוטין בסוצ'י, השנה (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)נתניהו ופוטין בסוצ'י, השנה (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
אא

לאחר שבית המשפט במוסקבה דחה את ערעורה של נעמה יששכר, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום (חמישי) עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, ממנו ביקש פעם נוספת להביא לשחרורה. השניים דנו בנוסף על סוגיית איראן והמצב בסוריה.

אמש דווח כי כלי טיס בלתי מזוהים תקפו עמדות ויעדים של מיליציות שיעיות פרו-איראניות בעיראק, ושל חיזבאללה במזרח סוריה. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, לפחות חמישה לוחמי המיליציות נהרגו בתקיפות באזור אל-בוכמאל. מוקדם יותר אתמול אמר הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, כי מדי חודש מעביר כוח קודס האיראני אמצעי לחימה מתקדמים בעיראק. "אנחנו לא יכולים שהדבר הזה יעבור בלי פיקוד", אמר בכנס במרכז הבינתחומי בהרצליה, והוסיף כי העברת הנשק מתאפשרת "כשבעיראק משתוללת מלחמת אזרחים, כשכוחות קודס פועלים בה באופן יומיומי, כשהיא עצמה הפכה לאזור בלי משילות". הוא הדגיש כי טהראן נהייתה יותר התקפית, והבטיח כי ישראל לא תאפשר לה להתבסס בעיראק. לדבריו, "אם אני צריך לסמן את עניין הזירות הייתי אומר - יותר זירות עם יותר אויבים".

בשבוע שעבר דחה בית המשפט את בקשתה של יששכר לשחררה, לאחר שנעצרה בשדה התעופה בבירה הרוסית בחודש אפריל עם כמות זעירה של חומר אסור ונשלחה ל-7 שנות מאסר וחצי. אתמול התייחס נתניהו למערכת היחסים עם מוסקבה, לאחר שזו סירבה לבקשותיו החוזרות ונשנות לשחרור יששכר. "איך אמר לי הנשיא פוטין? אלמלא אתה והקשר בינינו, יכול להיות שהיינו כבר במלחמה, בהתנגשות", הצהיר בריאיון לגלי צה"ל.

"יש לי מערכת ייחודית עם מנהיגים רבים בעולם, ובמקרה של נעמה יששכר זה יבוא לידי ביטוי, כך אני מאמין", טען נתניהו. "זה מתבטא בחופש הפעולה של צה"ל בסוריה ולא רק שם, אל מול חיל האוויר הרוסי ששם. היינו כבר שש פעמים קרובים להתנגשות - לא שש, ארבע פעמים אם אינני טועה - שמטוסים שלנו במרחב הצפוף הזה בסוריה כמעט התנגשו עם מטוסים רוסיים. זה לא קרה כי כל שלושה חודשים אני נפגש אישית עם הנשיא פוטין ואנחנו מהדקים את הברגים של התיאום הביטחוני בין הצבאות שלנו".

עם זאת, בשבוע שעבר, אחרי שהבטיח "להביא את נעמה יששכר הביתה", גורמים בסביבת נתניהו הדגישו כי "זה ייקח עוד זמן". לפי אותם גורמים, "בדבריו התכוון ראש הממשלה נתניהו לומר שהוא מחויב להביא את נעמה הביתה. זה ייקח עוד זמן. מתנהלים מגעים בנושא וראש הממשלה לא מרפה ומחויב לכך". בחדשות 12 הובאו ציטוטים של בכירים ישראלים שהאזינו להבטחות נתניהו בכנס הפעילים, ומתחו ביקורת חריפה על הכרזתו כי ישיבה הביתה. "מההיכרות שלנו עם הרוסים, הם ודאי לא אהבו את ההצהרה הזאת. לא ככה פועלים מול הרוסים, שאצלם דברים נסגרים בחדרים סגורים ולא מול התקשורת. השילוב של הנושא הרגיש הזה בקמפיין פוליטי פנימי לא מסייע לנעמה", אמרו הבכירים.

תגיות:ולדימיר פוטיןנעמה יששכר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה