חדשות בארץ

רשות האוכלוסין טוענת: זו הסיבה לגירוש האזרחים הרוסים

לפי נתוני הרשות, בשנתיים האחרונות חל זינוק חד במספר מבקשי המקלט של אזרחים מרוסיה, ובשל כך החלו לפני כחודשיים לדחות בהליך מקוצר בקשות מקלט של אזרחי רוסיה. השנה עלה מספר בקשות המקלט של אזרחים רוסים לשיא של 4,000, בעוד שב-2016 מספר זה עמד על 395 בקשות בלבד, לעומת אפס בקשות בין 2009 ל-2012

בקרת הגבולות בנתב"ג (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)בקרת הגבולות בנתב"ג (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

ברשות האוכלוסין וההגירה טענו אתמול (רביעי) כי הסיבה לסירוב כניסתם של האזרחים הרוסים לישראל נובעת בשל כך שמדובר בבקשות מקלט – כולן פיקטיביות, שנועדו לנצל את הבירוקרטיה הישראלית. לפי מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, פרופ' שלמה מור-יוסף, "רוב מבקשי המקלט מרוסיה באים לחפש כאן עבודה". לדבריו, "רוסיה היא לא מדינה מסוכנת וישראל היא גן עדן לדוברי רוסית".

לפי נתוני הרשות, בשנתיים האחרונות חל זינוק חד במספר מבקשי המקלט של אזרחים מרוסיה, ובשל כך החלו לפני כחודשיים לדחות בהליך מקוצר בקשות מקלט של אזרחי רוסיה. כדוגמה לכך ציינו ברשות את הנתון שחושף כי השנה עלה מספר בקשות המקלט של אזרחים רוסים לשיא של 4,000, בעוד שב-2016 מספר זה עמד על 395 בקשות בלבד, לעומת אפס בקשות בין 2009 ל-2012. עוד עולה כי כ-5,700 אזרחים רוסים לא הורשו להיכנס לארץ עוד בנמל התעופה, ובכך נמנע מהם להגיש בקשת מקלט.

עיכוב הישראלים במוסקבהעיכוב הישראלים במוסקבה

"סירובי הכניסה הם התגובה שלנו (לריבוי בקשות המקלט הרוסיות – א"פ)", אמר מור-יוסף, "אלה מספרים גדולים של סירובים שיוצרים אי-שקט בשני הצדדים". לדבריו, "בין אלה שהחזרנו (לרוסיה, א"פ), צדקנו ב-90% — וב-10% מהמקרים לא צדקנו, כי אנחנו לא מושלמים".

דבריו של מנכ"ל הרשות, שנאמרו בתדרוך לעיתונאים במתקניה בבני ברק, באים ברקע עיכוב עשרות הישראלים בשבוע שעבר בשדה התעופה במוסקבה, למשך 6 שעות. ברוסיה האשימו אז כי ישראל מונעת, שלא בצדק, מאזרחיה מלהיכנס לשטחה. נדבך נוסף שמוסיף למתיחות היא פרשת נעמה יששכר, הישראלית שנידונה לשבע שנות מאסר וחצי בגין הברחת חומר אסור.

לפני שנתיים החליטו ברשות ליישם נוהל מהיר בנוגע לבקשות המקלט של אזרחי אוקראינה וגיאורגיה, שמטופלות עוד באותו היום. "הצלחנו להתמודד עם האוקראינים והגיאורגים, ועכשיו התחלנו עם הרוסים", אמר מנכ"ל הרשות.

בדברי ההסבר לנוהל המיוחד, שגובש יחד עם משרד המשפטים, נכתב כי "בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה חדשה, אשר הולכת ומתגברת, של 'תיירות מקלט', במסגרתה, מגיעים לישראל אלפי אזרחים זרים ממדינות מסוימות אשר מיד עם כניסתם לישראל פונים ליחידת הטיפול במבקשי מקלט ומגישים בקשה למקלט מדיני, במטרה לקבל רישיון המאפשר להם לעבוד בישראל כדין מכוח מדיניות אי-האכיפה, כל עוד בקשתם למקלט בבחינה. תופעה זו יצרה עומס רב על המערכת בכלל ועל יחידת הטיפול במבקשי מקלט בפרט, באופן שמאריך את הטיפול בבקשות למקלט מדיני ומונע מהיחידה לטפל במקרים אותנטיים של בקשות למקלט מדיני, כך שאותם נתינים מנצלים לרעה את ההליך בקשת המקלט ויוצאים נשכרים על ידי קבלת רישיון שניתן למבקשי מקלט מדיני".

תגיות:רוסיהרשות האוכלוסין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה