חדשות בארץ

בעקבות השטפונות העזים: צעיר נהרג, נער נעדר

ההרוג, מג'ד קאסם סואעד, יצא הבוקר מביתו על מנת לסגור את שער בדיר העיזים שלו הסמוך לנחל חילזון. כעבור זמן, ומשבושש לחזור לביתו, הזעיקו בני משפחתו את כוחות ההצלה שהזניקו מסוק לאוויר. במקביל, נמשכים החיפושים של יחידת הצוללנים, לוחמי האש ושוטרים, אחר הנער שנסחף עם טרקטורון בשיטפון באזור "עין יפעם" בין היישובים ירכא לג'ת שבצפון הארץ

הטרקטורון שהוצא מהנחל בו נסחף הנער (צילום: דוברות כבאות והצלה תחנת זבולון)הטרקטורון שהוצא מהנחל בו נסחף הנער (צילום: דוברות כבאות והצלה תחנת זבולון)
אא

צעיר בן 27, תושב ואדי סלאמה, נהרג היום (חמישי) לאחר שנסחף בנחל חילזון סמוך לכרמיאל. הוא אותר כשהוא מחוסר הכרה אחרי שכוחות ההצלה פתחו בחיפושים אחריו, בעקבות הודעת המשפחה על היעדרו, והוא פונה במצב אנוש לבית החולים זיו בצפת, שם נקבע מותו כעבור זמן קצר. במקביל, נמשכות הסריקות באזור ירכא אחר נער בן 14 שמאז הבוקר הוא הוכרז כנעדר, וגם לגביו קיים חשש כי הוא נסחף בשיטפונות העזים בצפון, אחרי שיצא יחד עם צעיר נוסף בן 23, שהצליח להיחלץ, לטיול טרקטורון בוואדי סמוך.

מג'ד קאסםמג'ד קאסם

ההרוג, מג'ד קאסם סואעד, יצא הבוקר מביתו על מנת לסגור את שער בדיר העיזים שלו הסמוך לנחל חילזון. כעבור זמן, ומשבושש לחזור לביתו, הזעיקו בני משפחתו את כוחות ההצלה שהזניקו מסוק לאוויר. אזרחים איתרו אותו בנחל, משם הוא נמשה כשהוא מחוסר הכרה ובמצב אנוש, ולאחר שעה נקבע מותו בבית החולים. "הוא הגיע למרכז הרפואי זיו כשמצבו הוגדר אנוש", נמסר מבית החולים. "המרכז הרפואי זיו משתתף בצער המשפחה".

החיפושים באזור נחל צלמוןהחיפושים באזור נחל צלמון

קודם לכן דיווח ענאן בדארנה, חובש בכיר במד"א: "קיבלנו דיווח על גבר שנסחף בזרם המים ולאחר סריקות ארוכות הוא אותר על ידי אזרחים ונמשה מהמים מחוסר הכרה. הוא היה ללא דופק וללא נשימה וסבל מהיפותרמיה קשה. הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות תוך כדי חימום גופו והוא פונה במצב קריטי תוך המשך טיפול רפואי מציל חיים לבית החולים".

לפי שעה נמשכים החיפושים של יחידת הצוללנים, לוחמי האש ושוטרים, אחר הנער שנסחף עם טרקטורון בשיטפון באזור "עין יפעם" בין היישובים ירכא לג'ת שבצפון הארץ. "כוחות כיבוי והצלה פועלים ברגעים אלו בסיוע לוחמי היחידה לחילוצים מיוחדים, יחידת להבה וצוללנים, לאיתור נער שביקש לחצות יחד עם חברו בטרקטורון את המעיין, כאשר החבר אותר והנער השני טרם. מפקד האירוע רשף עופר חזן מדווח על זרימת מים חזקה באזור", נמסר מכבאות והצלה, שלוחמיה נעזרו בדחפורים על מנת לשפוך חול ואבנים לערוץ הנחל בניסיון להאט את זרימתו כדי לסייע לאיתורו.

החיפושים אחר הנערהחיפושים אחר הנער

לפי קב"ט המועצה המקומית, זיאד סיף, הטרקטורון נכנס למים כקילומטר מזרחית למקום שהנער נסחף. "הנער הבוגר יותר הצליח לחלץ את עצמו. הנעדר - שהוא קרוב משפחתו - נסחף. קרוב משפחה אחר סיפר שהצליח עוד לאחוז בו, אולם הזרם היה חזק מדי והוא נשמט מאחיזתו. אנחנו לא יודעים אם הוא תקוע מתחת לגשרון או שנסחף עוד במורד הזרם", אמר סיף.

תגיות:שטפונותנעדר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה