חדשות בארץ

לאחר שנתניהו הורד מהבמה: מפנה דרמטי בהפגנות השיבה

לפי הודעת הוועד, החל מ-30 במרץ יתקיימו ההפגנות על גדר המערכת רק אחת לחודש, לראשונה מאז החלו לפני כשנתיים. בנוסף, ההפגנות ייערכו גם בימי ציון סמליים, כמו יום הנכבה וכדומה. הוועד קרא לפלסטינים לבוא בהמוניהם ולהשתתף בהפגנות לציון יום האדמה במרץ, וכן בהפגנות ביום שישי שייערכו תחת הכותרת "השאהידים יסמנו את הדרך לחירות"

ההפגנות על הגדר (צילום: פלאש 90)ההפגנות על הגדר (צילום: פלאש 90)
אא

לראשונה מאז הופסקו צעדות השיבה למשך מספר שבועות, בוועדת ההיגוי של צעדות השיבה השבועיות הודיעו היום (חמישי) כי ההפגנות השבועיות על גדר המערכת יופסקו מהשבוע הבא ועד לציון יום השנה השני לציון תחילתן של ב-30 במרץ 2020, הידוע כיום האדמה. לאחר מכן הן יתחדשו במתכונת חודשית. הוועדה, המורכבת מכלל נציגי הפלגים ונשלטת על ידי הנהגת חמאס ברצועה, מסרה עוד כי ההפגנות ייערכו גם בימי ציון סמליים, כמו יום הנכבה וכדומה.

ההודעה מגיעה ברקע הודעת צה"ל הלילה על תקיפת מטרות צבאיות של חמאס ברצועה, זאת, בעקבות ירי הרקטה לעבר אשקלון שהוביל להורדתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מהבמה במהלך כנס בחירות בעיר. בהמשך, לאחר ששב לנאום, התייחס נתניהו להתנקשות בחייו של בכיר הג'יהאד האיסלאמי, בהא אבו אל-עטא בעזה בחודש שעבר, בעקבותיה החל מבצע "חגורה שחורה". "ההוא שירה בפעם הקודמת לא אתנו", אמר נתניהו, "מי שירה עכשיו, שיארוז את החפצים". נתניהו הוסיף: "זה לא התקפה עליי או על אשקלון, זה לא זה. זה התקפות חוזרות ונשנות על היישובים שלנו והמחשבה שלהם שלא נפגע בהם או שנישבר". לפי הדיווחים בעזה, מי שנתן את ההוראה לבצע את הירי הוא, חליל אלבהתיני, ששמו מועלה כיורש אפשרי של אל-עטא, שיש המכנים אותו "רמטכ"ל" ארגון הטרור.

שר החוץ ישראל כ"ץ, המכהן כחבר בקבינט המדיני-ביטחוני, הבטיח הבוקר את חיסולו של האחראי לירי לאשקלון. "החזרנו את מדיניות הסיכולים הממוקדים. גם עכשיו יש עבודה מודיעינית לאתר האם יש גורם חדש שלקח על עצמו לבצע ירי לישראל – והוא יסוכל", אמר בריאיון לגלי צה"ל.

בתחילת החודש הודיעו בוועדה המארגנת על חידוש ההפגנות על הגדר, בתום 3 שבועות של רגיעה. גורמים בוועדה הדגישו אז כי להחלטה לא אמורות להיות השלכות על גורל ההסדרה הנרקמת עם ישראל, במסגרתה העדיפו בחמאס לתת עדיפות עליונה לנתיב ההסדרה עם ישראל, ומשום כך הודיעו בארגון – בכל שבוע מחדש – על דחיית ההפגנות השבועיות על הגדר. על פי הפרסומים, הארגון אף שקל להשהות לאלתר את כל המחאות לצורך ההסדרה, זאת לאחר שעמד בלחצים ולא הצטרף לסבב הלחימה שניהל הג'יהאד האסלאמי מול ישראל בחודש שעבר, מחשש כי ישראל תאבד את סבלנותה ותחתור למיטוט הארגון השולט ברצועה.

הוועד קרא לפלסטינים לבוא בהמוניהם ולהשתתף בהפגנות לציון יום האדמה במרץ, וכן בהפגנות ביום שישי שייערכו תחת הכותרת "השאהידים יסמנו את הדרך לחירות".

תגיות:עזהחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה