חדשות בארץ

מנדלבליט: לפני שאביע עמדתי – על בג"ץ להכריע האם לדון בעתירה נגד נתניהו

בהודעה לבג"ץ, אמר היועץ המשפטי לממשלה כי הוא סבור שאין בסיס משפטי לחייבו למסור כעת את חוות דעתו בסוגיה האם נתניהו יכול להרכיב ממשלה. מנדלבליט ביקש מבית המשפט להכריע, קודם כל, האם בכוונתו לדון בעתירה או לדחותה על הסף

מנדלבליט (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)מנדלבליט (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע היום (חמישי) לבג"ץ כי אינו מתכוון בשלב זה להביע את דעתו בשאלה האם ניתן להטיל את תפקיד הרכבת הממשלה על ראש הממשלה בנימין נתניהו.

כזכור, בג"ץ החליט בתחילת השבוע כי ביום שלישי הקרוב (31 בדצמבר) הוא יקיים דיון בעתירה, שהוגשה על ידי קבוצה של 67 בכירים מתעשיית ההייטק, האקדמיה והביטחון, המבקשת למנוע מנתניהו לקבל את המנדט להקמת ממשלה, בשל כתב האישום שהוגש נגדו בעבירות שיש עמן קלון. בית המשפט הורה למנדלבליט להציג בפניו את עמדתו בנושא עד 48 שעות לפני הדיון. אלא שבפנייתו היום לבג"ץ טען מנדלבליט, כי לפני שימסור את חוות דעתו, על בית המשפט להכריע קודם כל האם הוא דוחה את העתירה על הסף או מתכוון לדון בה לגופה.

"הגשת חוות הדעת היא חלק מהסעדים המבוקשים בעתירה, ובית המשפט טרם דן בסעדים אלו, לא כל שכן הכריע אם בכוונתו לדון בסוגיה לגופה", נכתב בפנייתו של היועץ לבג"ץ. "בנסיבות אלה, וכל עוד לא התקבלה הכרעה כאמור, היועץ המשפטי לממשלה סבור שאין בסיס משפטי לחייבו להגיש עמדה מטעמו לגופם של דברים, כפי שמבקשים העותרים, טרם קיום דיון בעתירה, וללא הוצאת צו על תנאי ולאחר מכן צו מוחלט".

לאור דבריו אלו, ביקש מנדלבליט כי "הדיון שיקיים בית המשפט בעתירה ב- 31 בדצמבר יהיה ביחס לשאלה אם לדחות את העתירה על הסף או לדון בה לגופה". הוא ציין, כי אם בג"ץ אכן יחליט לדון בעתירה, הוא יבקש "שהות מתאימה" כדי לנסח את חוות דעתו ולהגישה לבית המשפט.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אמש לדיון הצפוי בבג"ץ, ולאפשרות שבית המשפט יפסול אותו מלהרכיב ממשלה. "זה תאורטי מאוד, ואני מקווה מאוד שבג"ץ לא יעשה את זה. כל אחד מבין שבדמוקרטיה יש כלל פשוט: מי שקובע מי ינהיג את העם זה רק העם, ולא אף אחד אחר", אמר בריאיון לירון וילנסקי ויעקב ברדוגו בגלי צה"ל. "מי שקובע זה החוקים של מדינת ישראל, והחוק הוא חד-משמעי. אני לא מעלה על דעתי אחרת. זה לא רק בחוק, זה גם השכל הישר. אם זה לא כך – זה פשוט לא דמוקרטיה".

בתשובה לשאלה האם הוא מתכוון לבקש מהכנסת חסינות מפני העמדה לדין, בימים שנותרו באפשרותו לעשות זאת, ענה נתניהו: "תזמין אותי בעוד עשרה ימים – תקבל תשובה. מוכרחים להשאיר קצת מתח. זה יתברר מהר מאוד".

תגיות:בג"ץאביחי מנדלבליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה