חדשות בארץ

התאונה ליד נתב"ג: נהג האוטובוס שוחרר למעצר בית

בית משפט השלום בראשון לציון דחה את בקשת המשטרה להאריך את מעצרו של הנהג, שהתנגש בטרמפיאדה מבטון בכביש 40, ושחרר אותו למעצר בית בתנאים מגבילים. בתאונה הקטלנית נהרגו ארבעה בני אדם

זירת התאונה (צילום: פלאש 90)זירת התאונה (צילום: פלאש 90)
אא

בית משפט השלום בראשון לציון הורה היום (חמישי) לשחרר למעצר בית בתנאים מגבילים את נהג האוטובוס מהתאונה, שאירעה בתחילת השבוע ליד נתב"ג. בתאונה הקטלנית נהרגו ארבעה בני אדם. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של הנהג, אלכסנדר לייבמן, בחמישה ימים נוספים, אך השופטת זוהר דיבון דחתה את הבקשה בטענה כי אין לכך הצדקה.

נציגי המשטרה אמרו במהלך הדיון, כי ביום התאונה החל הנהג בעבודתו בשעה 13:30, כשיצא לנסיעה מחיפה לירושלים בקו 947 של חברת אגד. בשל העומסים בכבישים, הוא הגיע באיחור לבירה, כך שלא נותר לו זמן למנוחה לפני צאתו בשעה 18:00 לנסיעה נוספת, בחזרה לחיפה. לדברי אנשי המשטרה, הנהג זלזל באחריותו, הקבועה בתקנות התעבורה, לנוח בין הנסיעות. כשנשאל על כך בחקירתו, הוא ענה שלא חש עייפות. במשטרה מתכוונים לחקור את הממונים על לייבמן באגד.

התאונה הקשה התרחשה כאשר לייבמן, תושב חיפה בן 44, סטה מסיבה לא ברורה מנתיב הנסיעה בצומת בדק שבכביש 40, והתנגש בטרמפיאדה מבטון. הוא חשוד בגרימת מוות ברשלנות, בנהיגה בקלות דעת ובסטייה מנתיב. במהלך חקירתו אמר הנהג, כי אינו יודע להסביר מדוע סטה מהנתיב, וטען כי לא עשה שימוש בטלפון הנייד שלו במהלך הנסיעה. מהבדיקות שבוצעו עד כה, לא אותרו ממצאים המעידים כי היה נתון תחת השפעה של אלכוהול או סמים. על פי הבדיקה שנעשתה באגד, האוטובוס עבר בשבוע שעבר בהצלחה בדיקת בטיחות מקיפה.

בתאונה הקשה נהרגו עובדת זרה, ששמה לא הותר לפרסום; יוסף קהלני, בן 79 מפתח תקווה; היילי ורנברג, בת 35 מירושלים; וברטה שוורץ, בת 71, ילידת ישראל שהתגוררה בעשרות השנים האחרונות בפילדלפיה שבארצות הברית. שוורץ הגיעה לביקור בארץ יחד עם ברוך בעלה, שישב באוטובוס מאחוריה ונפצע בתאונה. "מה שהכי כואב זה שבעוד שבועיים צריך להיוולד הנכד לבן שלנו, והיא כל כך ציפתה לזה", אמר הבעל ל- ynet. "היא לא הייתה בארץ תשע שנים, ובשבילה הביקור הזה היה מאוד משמעותי". שוורץ הותירה אחריה שתי בנות ובן וארבעה נכדים.

נכדו של קהלני, יונתן, סיפר לחדשות 12 כי סבו היה "אדם מאוד רוחני שאהב לטייל בירושלים, ומאוד אהב את הנכדים. סבא היה אדם שאהב לטייל לבד, לא שם לב לכלום והיה בעולם משלו. לא היה לו טלפון, ואם עברת לידו ברחוב – הוא לא היה שם לב אלייך עד שלא היית מפנה את תשומת ליבו". בתו של המנוח, איריס, סיפרה כי אביה היה "איש טוב לב, איש צעיר ברוחו, כל היום עשה מצוות. אמא חיכתה לו להדליק נרות, הסתכלה בחלון, והוא לא בא. היא לא ידעה שבאותו הרגע הנר שלה כבה". קהלני הותיר אחריו אישה, 3 בנות ו- 14 נכדים.

ורנברג, שלימדה אנגלית בישיבה התיכונית בקריית ארבע, עלתה לארץ מדרום אפריקה. היא הותירה אחריה את הוריה, בעלה ושלושה אחים.

תגיות:תאונת דרכיםקו 947

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה